Har ett STORT problem.
Hade windows NT på en makin. Och formaterade den till Windows 2000 för någon dag sedan.
Nu skulle jag vilja ha några filer som låg lokalt som jag glömde spara undan som är jätteviktiga.
Går det på något sätt, med någon applikation eller så få tillbaka eller komma åt dessa filer ?!
Går det göra någon "restore" av något sätt, med tex: lost and found eller hur skall jag göra för att få tillbaka dessa !?
Det borde väl gå trots formatering ?!
Eller?!
Få tillbaka filer efter formatering ?!
Program & apparur Operativsystem & Program - Övrigt
5 svar · 506 visningar · startad av phebee
Nej. Eller jo, visst går det, men då får man allt som oftast räkna med att antingen lägga dyra pengar på programvara eller skicka iväg hårddisken till ett företag som jobbar just med återläsning.
Och sen ska man ju helst inte använda datorn med den hårddisken i för det kan ju hända att gammalt data skrivs över med nytt. Även om inte du använder hårddisken kan ju Windows göra det.
Flyttad från Windows.
Jag föreslår DataRecovery iRecover , jag "råkade" formatera fel partition en gång, och körde detta programmet.
Fick tillbaka 80% av innehållet, dock lite förvrängningar på filnamn och visst innehåll i en del filer var inte komplett