storkMedlem sedan juni 2001239 inlägg Jag har en hel del frågor om TV Tool.
Situationen är följande. När man tittar på tv:n på ex en film med TV tool så slår han ifrån en gång i kvarten eller halvtimmen dvs TV tool stängs ner och jag måste gå upp och sätta igång det igen och missar då en massa på filmen. Han säger att det råden en konflikt med användardatan. Är det någon som vet vad han menar med det?
Sen undrar jag också vilken utgång jag ska välja. Om jag klickar för rutan Y/C så får jag svartvit bild på TV:n men om jag använder mig av den andra comp. så får jag färg. Varför är det så när man använder sig av S-video kablar?
Har du inte reggat/betalat tv-tool så funkar det bara i 15 min åt gången.
storkMedlem sedan juni 2001239 inlägg Det beror inte på det (tror jag inte) han säger ju att det råder en konflikt med användardatan. Dessutom funkar det ju mellan några minuter och en halvtimme.
storkMedlem sedan juni 2001239 inlägg Är det någon som vet något annat program som man kan använda istället? Jag har testat nView men får då bara svart-vit bild. Någon vet kanske hur man kan ställa om så man får färg?
Jag har inga jättestora krav på bilden. Det enda jag önskar är färg och att man kan titta på filmer. Annars får man ju ingen riktig filmglädje ni vet.
storkMedlem sedan juni 2001239 inlägg Hej.
Problemet är nu delvis löst. Jag köpte en ny kontakt med typ RCA utgång i ena änden (Jag vet inte riktigt vad kontakten heter) och med en vanlig S-video i den andra. Sedan funkade det perfekt i nView men inte i TV tool så jag kommer nog inte att köra TV tool mer.
En liten konstighet uppstod dock. När jag pluggade i S-videon och ljudsladdarna i scart-adaptern så fick jag inget ljud alls. Men när jag drog dän den ena av de två RCA kontakterna för ljudet så funkade det. Någon som vet varför det blev så? Så var det ju inte förut.
Får bara fråga:
Var är det bäst kvalité? M.h.a. TV-tool eller med hjälp av nView? Kan man se textningen på en film med det sistnämnda? :D