Men de ligger jueh på ICQ:s servrar någonstanns oxh skräpar om du har en hyffsat ny version av ICQ installerat... :)
Hur skickar man sin egen ICQ-lista till sig själv? Jag skulle vilja ha en kopia, liksom. Tacksam för svar.
7 svar · 250 visningar · startad av m_soderlund
Hur skickar man sin egen ICQ-lista till sig själv? Jag skulle vilja ha en kopia, liksom. Tacksam för svar.
Men de ligger jueh på ICQ:s servrar någonstanns oxh skräpar om du har en hyffsat ny version av ICQ installerat... :)
Du kan även i någon meny ta backup på listan. som du sen kan "importera" på en anna dator... men.. som sagt... listan finns på ICQ servern om du har en någerlunda ny klient.
Jag är inte helt säker på att jag har en någorlunda ny version av ICQ - pappa och mamma har aldrig velat att jag ska installera något annat OS än Windows 95 som vi fortfarande har på familjedatorn. :( (Får ny dator nästa vecka, weeeeeee!!)
I jobbigaste fall får jag sitta och skriva ner numrena var och ett för sig på datorn, i en .txt-fil eller nåt. :l
Har man inga rättigheter så tar mig sig rättigheter. ;)
Om du kopierar hela ICQ-mappen så får du med rubb och stub (history, kontakter, inställningar). Annars kan du ju alltid installera en nyare version av ICQ, då konverteras dels listan till nya ICQ och sedan får du allt uppskickat på ICQ-servern i samma veva.
Dryden skrev:
Har man inga rättigheter så tar mig sig rättigheter. ;)
Om du kopierar hela ICQ-mappen så får du med rubb och stub (history, kontakter, inställningar). Annars kan du ju alltid installera en nyare version av ICQ, då konverteras dels listan till nya ICQ och sedan får du allt uppskickat på ICQ-servern i samma veva.
Det där lät både bra och smart och vettigt. Tack Dryden!
Varsågod och lycka till! :)