webForumDet fria alternativet

dela upp fil i winzip

4 svar · 455 visningar · startad av pego

pegoMedlem sedan sep. 200110 inlägg

Hur delar jag upp en fil och sparar den till flera disketter, använder winzip. Vet att det ska gå men hittar ej hur, kan någon ge lite snabba steg för steg vägledning vore jag tacksam.

JaktJanneMedlem sedan feb. 20001 507 inlägg

Om du skall spara till diskett så har du lite olika val under 'Multiple disc spanning' i dialogen där du väljer filer.

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Det är inte riktigt svar på din fråga men det finns ett litet gratisprogram som heter HJSplit (ca 200kb) som är busenkelt att använda och det får oftast plats på sista disketten. Man behöver inte installera det utan det går att köra direkt och kräver alltså inte att winzip finns på den datorn som man skall montera ihop filerna i.
Du hittar HJSplit här: https://www.freebyte.com/hjsplit om du vill testa det.

clarkbonesMedlem sedan feb. 20013 023 inlägg

Vad jag minns är det bara att välja att zippa till A:, Winzip kommer automatiskt att be dig sätta in en ny diskett när den första fylls...

CheezesMedlem sedan nov. 2002501 inlägg

Dela upp filen med Split

Det finns en annan lösning, som heter split.

Gå in under menyn Action (i din öppna zip-fil) och välj Split.
Där finns ett antal funktioner/inställningar, för att dela upp en zippad fil.

Sedan längst ned till vänster i dialogrutan, finns alternativet Part Size och här ställer du in hur stor varje del av filen ska vara.
Du kan oxå välja Other size där, då får du ställa in din egen storlek. Skriv in det, i rutan till höger.

Därefter väljer du plats, som du vill spara filerna samt välja en filnamn på den.
Klicka OK.

Nu kommer WinZip dela upp filen åt dig :)

Mvh
/Cheezes

136 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.beb2e261
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)