dhoMedlem sedan aug. 20022 027 inlägg Hej!
Har funderat ett tag på att försöka dra in LyX på min Win2k-burk. Är det någon här som har provat köra LyX i Windows och i så fall, hur fungerar det? Senast jag kollade så var det rätt mycket trixande för att få igång det under Windows och jag vill ju inte direkt sabba min Windows-installation för det här programmet. :) Det kanske trots allt är smidigare att ha någon Linux-burk ståendes där man kan köra programmet?
dhoMedlem sedan aug. 20022 027 inlägg Känner du till LaTeX som är ett system för att typsätta dokument?
I vanliga fall när man skriver dokument som ska typsättas mha LaTeX så skriver man texten i vanligt textdokument med olika formaterinskommandon för att strukturera upp texten. LyX däremot gör det möjligt skapa dessa dokument i ett grafiskt program.
http://www.lyx.org/
OlleBoopMedlem sedan feb. 20001 861 inlägg dhoMedlem sedan aug. 20022 027 inlägg Visst, den länken har jag varit inne och tittat på rätt mycket. Att man kan köra LyX under Windows vet jag men jag var mer intresserad om det är någon som testat. Eftersom det är rätt många andra program man måste installera bara för att köra LyX så känns det som om möjligheten till att det strular är rätt hög. Så, om det är någon som testat, är det värt mödan att få igång det under Windows eller blir det smidigare att dra in t.ex. Linux på någon gammal burk och köra det därifrån?