När jag ändrar att bilden ska ut i tv i stället för skärmen så funkar allt prima. Ska jag sen försöka kolla på någon film oavsätt spelare i fullscreen så blir bilden helt fucked up. Så länge jag inte kör fullscreen så ser allt bra ut. Jag har senaste detonator och har testat diverse inställningar i nView men inte fått ordning på det. Några förslag?
Inställningar TV-ut....
5 svar · 294 visningar · startad av Tengblad
om du har TVn som primärskärm så välj att fullscreen läget ska va på primärskärmen. om du kan hitta nått alternativ för det, jag har den inställningen i alla fall och löser problemet genom att göra så.
skärminställningar/avancerat /nview osv. osv.
Men alltså fullscreen läget väljer jag ju i respektive spelar :q
bland nview inställningarna finns det nån sektion där man kan välja primär-fullskärmsenhet eller något liknande, väljer man TVn där så borde det fungera sen när du kör fullscreen i din spelare. har haft vad som låter vara precis samma problem som du själv. sitter på jobbet nu så jag kan inte säga exakt vad menyn heter och hur den ser ut men jag kan kolla ikväll när jag är hemma.
Kan förstå att det är nått i nView för det har funkat klockrent i äldre verrar av det.
Jag har aldrig ägt ett GeForce-kort, men finns det inte "overlay" i de senare drivrutinerna? Aktivera det i så fall.