webForumDet fria alternativet

DV -> Premiere 6.5

6 svar · 197 visningar · startad av Dryden

DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Sitter och drar in lite film från ett mini-DV-band. Bandet sitter i kameran och jag drar in det direkt i Premiere 6.5 och jag kör Movie Capture. Det går fint att starta en inspelning till hårddisken men så fort jag klickar någonstans så stannar den inspelningen och låter mig döpa filen. Med andra ord kan jag inte göra något annat under tiden som jag drar in filmen och det är lite jobbgt. Visst kan jag lämna datorn men risken finns ju att någon annan kommer hit och börjar leka.

Någon som har någon smartare lösning? På den här burken är det XP som gäller och jag vill ha det i full kvalitet eftersom jag ska bränna det till DVD senare.

danisMedlem sedan aug. 2002157 inlägg

jag använder också adobe premiere, after effects men jag tycker att kvalitén så därför spelar jag aldrig in filmen där, det segar och avbryts hela tiden också.
När jag köpte ny dator så beställde jag med nåt videokit och de programmen var skitbra för att lägga över filmen på datorn. "Roxio movie maker" och "MyDVD" heter programmen..

//danis

Det är inte Sonic My DVD du tänker på? De har installerat om hela den här burken (sitter på jobbet) och eländet går inte att starta (Förbjuden åtgärd). Får testa att installera om, om skivorna ligger kvar här.

Dessutom vore det bra om det fanns något snabbare sätt än att köra normal speltid. Tar ju en timme för varje band. Och 60min i råformat. Undrar om 18,5gb räcker. :)

Den här tråden kan med gott samvete flyttas till Foto & Film.

danisMedlem sedan aug. 2002157 inlägg

hehe :)
för mig funkar allt skitbra med det + att kvalitén är bättre än i A.P

Skivan låg inte här och kollegan som har den är på semester. Shit happens. Typiskt när man har som mest tid över på jobbet.
Det rullar i A.P på den burken nu och det är nog snart klart tror jag. Ska kika om en stund. Jag hör av mig. :)

JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg

när du kör in dv ska du göra en grovklippning av råmateralet när du kör in det..
så slipper du göra det när du har det i datorn, 1 timme känns helt plöstligt inte så länge och du behöver inte ha massa hd plats :)

39 minuter - en bit över 8gb. Och nej, jag har inte klippt någonting. Man kanske skulle göra det trots allt.

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)