Jag har ett VHS-band som jag vill ha över till DVD, eftersom jag inte äger någon VHS-spelare. Vad behöver jag?
VHS -> DVD?
11 svar · 992 visningar · startad av Dryden
hehe
en vhs bandspelare ;)
å ett tv-in kort =)
och en dvd brännare :)
går ju alternativ med en dv kamera med video ingång
dator med firewire kort
och dvd brännare :)
Eller en kompis med allt det :)
TV-inkort är värre. Det jag har tillgång till är en mini-DV-kamera med Firewire samt en DVD-brännare och Premiere 6.5. Men hur får jag in ett VHS-band via en mini-DV? :OO
Köpen en VHS spelare, kostar ju typ bara 1000:- ny...
Vägrar ha en sådan uppfinning i mitt hem. ;)
Allvarligt talat, det där bandet lär nog paja om jag kollar på det några gånger till. Det är redan flitigt använt. Vill dessutom slippa att både köpa en video och att kuta till brorsan varje gång jag vill kolla på badet. Därför tänkte jag nu dra till med den här åtgärden.
Den här tråden kan med gott samvete flyttas till Foto & Film.
en video är ganska så nödvändig ;)
men låna hem en video då :)
har din dv kamera video/audio ingång?
en hel del kameror har ju tyvärr inte det utan bara utgång..
Det lät intressant. Hur gör man rent praktiskt? Jag har en VHS-film som jag är jätterädd om som jag skulle vilja ha över på DVD. Kan någon förklara för en helt oinsatt....
Du behöver:
* Video med s-video ut och ljud så klart
* Grafikkort med s-video in, in ingång på ljudkortet har alla...
* Div. film redigerings program.
* En dvd brännare... kan iofs göra "mini"dvd filmer på vanliga cd-r
* Ett cd brännar progran , typ Nero eller Easy cd...
eller så lämnar du in den till någon firma som gör det åt dig för någon hundring...
Tjeanre Stoffe. Du verkar vara hemma på det här med videoöverföring till datorn.
Har ett problem som ingen än så länge lyckats hjälpa mig med:
När jag försöker föra över VHS-inpelningar till datorn så får jag en ryckig bild. Detta händer inte när jag spelar in från TV eller kopplar till en DVD-spelare, enbart när jag ska överföra från videobandspelaren. Ljudet är dock ok! Okej, jag har faktiskt lyckats EN gång(!!) att få inspelningen som den ska vara, men jag har inte en aning varför den blev bra då. Har provat med samma band igen, utan att lyckas.
Bilden börjar rycka så fort jag trycker ner Rec-knappen. Innan är den som den ska.
Jag har ingen S-videoingång på kortet utan kör med kompositkabel (AV) eller vanlig antenningång.
Vore jväldgt tacksam om någon kunde lösa det här åt mig. Jag har så otroligt mycket som jag skulle vilja föreviga på en DVD-skiva.
Har jag ett mjukvarufel? Eller är prestandan på burken för dåligt? 1,7 gh, 256 ram och 32 mb grafik och TV-kotet är Win2000.
Jag har inte hört någon som råkat ut för samma fel.
Har du inte en vidioin i din kamera annars. kan finnas
ben du behöver en VHS spelare hur som helst eller så kan du låna en
Samt är det bara en så kanske det är enklare o lämmna in de till en firma som gör
Vad finns det för firmor som gör sånt, har ni länkar? Kostar det inte mer än en hundring?