Hej! vet ej om jag skriver detta i rätt forum nu med ja hittar inte riktigt här ännu! jo ja har i ungefär ett år nu haft 10mbit och har kazaa. Som jag minns har jag jämt fått en en hel drös med träffar med bandwidth på 4000 och över när jag söker på saker! oavsett på vad! för ett tag sen tog jag hem en ny uppdatering av kazaa och nu när jag söker så får jag träffar med max 899 i bandwidth! detta är mycket irreterande och max hastigheten som hålls är 20kb/s! problemet har jag haft i flera dagar nu! om nån kunde hjälpa mig med detta så vore det jätte bra! har även testat med kazza lite! inge skilnad!.. har oxå kört adaware! inget hjälper x(
problem med kazaa
16 svar · 385 visningar · startad av stefffe109
du ska inte sitta på kazaa om du har 10 mbit lina .. du ska sitta på direct connect..
Sitta på Direct Connect, har aldrig hört på maken till fräckhet!
jo men nu vill jag att kazaa ska funka som vanligt igen! DC är alldeles för krångligt! nån som kan svara?? skulle vara till jätte stor hjälp!
DC är alldeles för krångligt!
Precis, DC slår knappast Kazaa med hastigheten heller(det ska vara snabbt och enkelt), på några sekunder laddar man en fil, med DC ska man välja Hub, ha tillräckligt stor hårdisk osv...
mm exakt! men nån som vet vad som är fel?
ehm..
det är inte många du får 10 mbit på Kazaa...
jag e på en hubb med 1050 users med 10 mbit där det inte är nåt krav på hur mycket man delar ut men snittet ligger väl på en 20 gbit, hela hubben har 63,60 tb ;) Lär man sig direct connect tar det lika lång tid att ansluta till en hubb där som att ansluta med kazaa...
för att inte räkna in säkerhetsaspekterna... faktum är att kazaa är allmänt känt för att vara ett väldigt osäkert program..
ps.. om jag räknar rätt så har du alltså max laddat med 100 kb/s, knappt över vad man kan ladda med adsl/kabelmodem 512 k/bit... på 10 mbit kan man ladda cirkus 1000 kb/s...
caze skrev:
med DC ska man välja Hub
Rättelse: Hubbar - förutsatt att man har en fräsig klient ;)
Jasså så pass? jo men DC kan väll jag hysat! men den högsta hastigheten jag kommit upp där är väll typ 25kb/s! frågade en polare o han sa att de va dåligt me slots eller nått! men det är fortfarande inte nån som vet vad det är för fel på kazaa????
ehm...
dåligt med slots?
nä det låter mer som du är inne på fel hubb.. du måste gå in på en hubb där det bara finns 10 mbits användare.. då jäklar kommer det gå undan...
spango: sådanadära hittapå klienter godkänns inte i alla hubbar ;)
Finns väl ingen klient som är accepterad i alla hubbar.
Eh? Vanliga DC++ fungerar ju med flera hubbar samtidigt?!?!
En del hubbar släpper endast in NMDC, vilket man kan lösa genom att köra DC++k. Dock finns det även hubbar som bara släpper in DC++, vilket innebär att ingen klient är accepterad i samtliga hubbar.
frågan kvarstår! vad är problemet?
Jymdis skrev:
spango: sådanadära hittapå klienter godkänns inte i alla hubbar ;)
Baah, det är väl ändå inte särskilt många hubbar som förbjuder DC++? Själv har jag aldrig blivit kickad p.g.a. det.
Skulle inte ni som håller på och diskuterar om DC i alla dess varianter kunna starta en egen tråd om det och istället försöka koncentrera er på stefffe109:s fråga i den här tråden?
Mvh
SirPeter
forumledare, webForum
Grokster
Jag tror att det kan bero på att det blir för många som använder Kazaa och att dom har dragit ner på hastigheten...
Pröva Grokster... http://www.grokster.com