DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg Jag kör in mina fotografier från digitalkameran till datorn via USB men jag vill se hastigheten i vilken filerna överförs. Tyvärr talar inte Win2k om det för mig när jag tankar i exempelvis Utforskaren.
Finns det något enkelt basic litet underverk som kan ge mig hastigheten?
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg Nu gräver jag upp en gammal och fram tills nu bortglöm tråd, men det vore kul att få ett avslut på den. ;)
USB 1.1, full speed: 12,1mbit/sek.
Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/Usb#Technical_details
Nu får jag visserligen fortfarande inte reda på om jag verkligen får den hastigheten, men någostans i de krokarna lär jag ju ligga.
UlfTMedlem sedan maj 20018 027 inlägg Annars kan man ju räkna på hur stora filerna är, och hur lång tid det tar. Då får man den verkliga hastigheten.
Siffran du nämner, är för gamla USB. Med USB2 kan det gå fortare.
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg
UlfT skrev:
Annars kan man ju räkna på hur stora filerna är, och hur lång tid det tar. Då får man den verkliga hastigheten.
Kameran det gäller har bara USB 1.1. Att klocka överladdningen är ju också en idé! :)
PeeerMedlem sedan mars 20025 907 inlägg
Dryden skrev:
UlfT skrev:
Annars kan man ju räkna på hur stora filerna är, och hur lång tid det tar. Då får man den verkliga hastigheten.
Kameran det gäller har bara USB 1.1. Att klocka överladdningen är ju också en idé! :)
Har du ofta många och stora bilder så kanske en minneskortsläsare är en idé!? Har köpt en själv (USB2) och det är en enorm skillnad mot att köra genom kameran. Dessutom så sparar man ju lite på kamerans batteri på det sättet :)
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg Minneskortsläsaren ligger här på bordet, men den är bara på lån. Det trevligaste vore att köpa en kortläsare som man monterar i 5,25-platsen i datorlådan, något i den här stilen: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=303341&cks=PRL