webForumDet fria alternativet

Redigera film

1 svar · 230 visningar · startad av ejick

ejickMedlem sedan mars 2001895 inlägg

Hej,

jag skrev ett inlägg tidigare där jag letade efter ett sätt att konvertera MWV till MPEG eller AVI, men detta fick jag inget avar på. Hur som helst har jag lcykats lösa det problemet.

Jag undrar nu istället om någon kan rekommendera något program för att redigera film som skall användas för vanlig video. Jag har gjort lite funktioner i Adobe Premiere, men mina kunskaper i det programmet är extremt bristfälliga. Har hört om ett program, Vegas Video, tror ni att det skulle lämpa sig till denna uppgift?

Sedan skulle jag även vilja ha lite tips. Har gjort ett 3D intro med hjälp av Swift 3D 1.0 och Flash MX som jag har konverterat till AVI. Vilken upplösning (läs storlek) skall jag ha för att det skall återge ett bra och tydligt utförande på TV? Dokumentstorleken jag har haft är 720x576 vilket var en standard i Premiere men jag vet inte om det blir rätt för TV.

Någon som har kunskaper om detta eller vet någon bra informationssida där man kan läsa om det?

dudeMedlem sedan aug. 2002386 inlägg

Kolla in http://www.sonicfoundry.com/ och VideoFactory 2, det är hur enklet som, och faktiskt mycket bra!!! (även om jag aldrig testat nått annat program)

127 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)