Nu har jag fått det någorlunda fungerande förresten. Kul dock att upptäcka att min synt bara hade en MIDI-kanal. Yeah! :D
Sådärja. Nu har jag köpt en Mini Macman MIDI-interface som jag hade tänkt att koppla ihop med en Apple Performa 6200 (gammal dator, 75 Mhz PPC) i ena ändan och en Casio CT-655 synt i den andra. Jag har fått en CD med Cubasis AV som blivit över på skolan som jag hade tänkt använda som program. Det är ett rätt gammalt program också, men jag tänkte att det inte borde vara några högre krav på grejerna.
Problemet är att jag inte får det att funka öht. Jag har kopplat min (enda, jag köpte bara en.. :p) midisladd från syntens utport, via inporten i macmanen och vidare skrivarporten på datorn. Jag har valt skrivarporten i programmet och stängt av AppleTalk och såna grejer som kunde krångla. Interfacet lyser inte ens att det har fått nån ström.
Finns det några såna basicgrejer som man ska tänka på när man ska rigga upp nåt sånt här som jag kan ha glömt? Eftersom den inte ger något livstecken ifrån sig borde ju nåt vara rätt mycket fel. Jag tänkte ta med den till skolan imorgon och testa att koppla in till datorerna där (de bygger på ett liknande system) för att se om den funkar. Har ni någon annan idé? ;)