webForumDet fria alternativet

ICQ vs. MSN Messenger (eller Trillian?)

Program & appar

75 svar · 2 486 visningar · startad av Kristianstad · sida 3 av 4

Frågan, av Kristianstad

Hej! Har använt MSN Messenger något år - kanonprogram tycker jag. Chattar med vänner, röstkonversationer och skickar filer. Igår fick jag ett mail från en kompis som frågade vad jag hade för ICQ-nummer och om jag ville "adda" honom. Jag laddade ner ICQ Lite, men gillade det inte så mycket. - Då man tryckte Enter då man chattade så började man på en ny rad och meddelandet skickades inte iväg såso

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Jag gillar ICQ bäst, speciellt 2002a. :)

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Hepzy skrev:

Men öh?
Ingen som vet det?
Kan inte leva utan enskild messruta nämligen och tänker inte bemöda mig med att installera det annars :)

Ja, det går (kör så själv).

SirPeter skrev:

Hepzy>> Varför byta om du enbart använder ICQ? Det där med att icq är instabilt är helt enkelt en inställnigssak så det går lätt att fixa. Ingen av mina icq drar över 10MB och har hittills aldrig fått någon av datorerna att krascha och då står de på 24/7 alla tre.

Hade heller aldrig några stabilitetsproblem med Mirablils ICQ, men tycker ändå att Miranda är överlägset; det är minnessnålt, reklamfritt, mer skalbart och open source.

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Jag gillar Trillian. Men efter ett tag så slutade jag använda det eftersom man inte kunde använda åäö i namnet + att jag saknade de gamla goa och söta smileysen i MSN :)

Medlem sedan juni 20014 421 inlägg

Jag bifogar ett exempel på hur man kan få det hela att se ut med lite fantasi....

Har tagit med två olika inställningar för skicka rutor....då jag har så att man skickar meddelandet på två enter-slag så spelar det inte mig någon roll om skicka knappen inte syns...Självklart går det att skicka med alt+s också.

Jo, jag vet att jag har med text ur en privat konversation, men det sägs inget viktigt och det är ingen ni känner + att ni får se hur det hela ser ut jag är den beiga de andra kontakten den gröna.

Bilden

Medlem sedan dec. 20003 563 inlägg

Finns det något sätt att få fram "history" i MSN?
Att se gamla meddelanden och diskutioner?
Jag har letat men hittar.... ingenting! :)

Har du nHistory+ pluginen (eller annan history-plugin för miranda om du kör det) som medföljer nConvers så loggas alla konversationer oavsett protokoll. Om du bara kör MSN så går det inte att få fram, det var dock ett tag sen jag körde det hela och jag har plockat bort MSN från min dator så jag kan ha fel.

Medlem sedan sep. 2002928 inlägg

cyprys skrev:

Finns det något sätt att få fram "history" i MSN?
Att se gamla meddelanden och diskutioner?
Jag har letat men hittar.... ingenting! :)

OM du laddar ned MSN Plus!
Så skapas det loggar...
Själv tycker ja MSN är bra mycket bättre än ICQ

MSN Plus! finns på Troomb.net

Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg

Jag lägger min röst utan att tveka på Miranda. Klart bäst efter att ha provat diverse olika program. Det är inge onödigt krims krams, den har sina funktioner man är ute efter och inte mycket mer. Vill man ha mer så laddar man bara ner plug-ins. Tar inte mycket minne alls.
Provade Trillian i ett par dagar. Satt o fifflade med inställningarna flera timmar men blev aldrig nöjd. T.ex vill jag ha att Enter-slag skickar ett meddelande i IRC men inte i ICQ. Det fick jag aldrig att funka och det störde mej nå så otroligt. I övrigt känns det ganska 'bloatat', så mycke knappar att man inte vet vart man ska trycka. Onödigt att det ska stödja alla möjliga nät; AoL, Yahoo osv.

Nej, Miranda helt klart! :e

Gein skrev:

Jag lägger min röst utan att tveka på Miranda. Klart bäst efter att ha provat diverse olika program. Det är inge onödigt krims krams, den har sina funktioner man är ute efter och inte mycket mer. Vill man ha mer så laddar man bara ner plug-ins. Tar inte mycket minne alls.
Provade Trillian i ett par dagar. Satt o fifflade med inställningarna flera timmar men blev aldrig nöjd. T.ex vill jag ha att Enter-slag skickar ett meddelande i IRC men inte i ICQ. Det fick jag aldrig att funka och det störde mej nå så otroligt. I övrigt känns det ganska 'bloatat', så mycke knappar att man inte vet vart man ska trycka. Onödigt att det ska stödja alla möjliga nät; AoL, Yahoo osv.

Nej, Miranda helt klart! :e

Märker att många säger Miranda ;)
När ja testade Trillian så var ja tvungen att lägga till alla kontakter igen!

Måste man det i Miranda med eller finns dom där när man loggar in?

/pontus

Med Miranda kan du importera dina gamla kontakter och meddelanden från Mirabilis ICQ (så gjorde jag) eller, om du har din kontaktlista på severn, gå den vägen.

MSN då...det är liksom den ja använder mest:-P

Har ingen aning, har aldrig använt MSN.

MSN-kontaker ligger även dessa på servern, de hämtas när du startar msn även i miranda....

Mmm...märkte det sen....Miranda verkar funka riktigt bra faktikt...

Miranda rockar fetare än fetast! Colione hjälpte mig med en del saker och jag säger bara: tack! Miranda 4ever..

Varsågod m_soderlund opch för andra gången: det är med ett litet c :p

Medlem sedan mars 20025 907 inlägg

colione skrev:

Inte i början på en mening väl?? :q

Miranda rockar fetare än fetast! Colione hjälpte mig med en del saker...

Peeer skrev:

colione skrev:

Inte i början på en mening väl?? :q

Miranda rockar fetare än fetast! Colione hjälpte mig med en del saker...

Jo, även i början på en mening om mitt namn är stavat med litet c.

§e

Colione är hyfsat duktig på Miranda-grejor. (Jag jävlas med Colione nu, ta't lugnt ni andra. ;))

m_soderlund skrev:

§e

Colione är hyfsat duktig på Miranda-grejor. (Jag jävlas med Colione nu, ta't lugnt ni andra. ;))

Hyfsat :q
Han är ju skit bra ju, fick mä lite(mycket:-P) hjälp av han med tack colione :birp

270 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
142 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)