Tycker jag är en alldeles utmärkt mediaspelare, lagom packad med grejer och utbyggbar. Tummen upp för den. Nu själva frågan: Jag kör Winamp 2.80 för jag tyckte att version tre var riktigt dålig, seg och skum att använda. Vad tycker ni om de olika versionerna? Finns det en version som är överlägsen de övriga? Eller finns det en ännu bättre allti-i-allo-spelare än winamp?
Vilken mediaspelare hatar ni mest att tvingas använda? Real, Quick-time, WMP...? Kanske inte är så tvingad att använda WMP...
Winamp
19 svar · 628 visningar · startad av Mr. N.
Re: Winamp
Mr. N. skrev:
kör Winamp 2.80 för jag tyckte att version tre var riktigt dålig, seg och skum att använda.
Håller med, jag kunde inte ens öppna min playlist (ca 400låtar) för då fick jag felmeddelande och spelaren stängdes.. :(
Hur orkar man egentligen engagera sig i en sån fråga? ;)
Installerade här om dagen winamp 3, verkar väl lira tycker jag.
Vad var det som inte var bra lite mer exakt med den tycker du?
Realplayer är i mina ögon ett jäkla ting med autostart som man knappt kan bli av med, samt att det är struligt att ladda ner formatet. (Kanske iofs inte spelaren i sigs fel.)
Btw det finns onekligen lite roliga plugins till Winamp, det är kul.
Jag kör Winamp 2.81. Funkar perfekt. Tycker att 3.0 är alldeles för seg, men den är rätt najs med filmspelare och sånt.
En spelare som jag hatar är Realplayer.
solbulle skrev:
Vad var det som inte var bra lite mer exakt med den tycker du?
1. Tar extremt lång tid för åbäket att ens starta..
2. Verkar inte kunna hantera en riktigt lång playlist.
3. Shuffle spelar alrig låtar längre ner i listan dem som börjar på H. (lång playlist)
Okidoki, får väl kika själv o kasta ut den om det är så illa.
Kör v3 av Winamp.. men skiten ska bort... slöar ner som f-n
Winamp 2.80 på den här kanten.
Har inte ens testat trean, håller WMP på replängds avstånd och helst mer än så...
Håller med! Version tre är helskum och hänger sig när man har långa playlists. Jag håller mig till 2.81:an. ;)
:)
2.80 är den som rullar här, enda vettiga versionen ;)
Något jag särskillt saknar i 3an är funktionen "Jump to file" i playlisten, som i 2.x ligger på DEL tangenten på det numreriska tangentbordet :l
Installerade v3 på jobbdatorn men den åkte ut inom ett dygn.
- Slö
- Drar upp till tre gånger mer minne, blir känsligt för en annan som inte har mer än 256mb. :e . På hemmaburken där jag har 192mb är 3:an helt utesluten.
- Jump-to-funktionen hittade jag inte. Om de plockat bort den kan jag inte svara på men det verkade inte bättre. Hur blåsta får man bli?
Kör 2.8x just nu, fungerar klockrent och har ett skin som jag trivs med (och har så gjort i tre år nu :OO ).
JoakimE skrev:
Något jag särskillt saknar i 3an är funktionen "Jump to file" i playlisten, som i 2.x ligger på DEL tangenten på det numreriska tangentbordet
Exakt vad jag menar. Men "del"-tangenten? Hade ingen aning om det, däremot fungerar "J" utmärkt till samma ändamål. ;)
Hmm jag gillar 3:an för att det är en mycket bra musikspelare sedan tidigare och med stödet för film så tycker jag det har blivit den bästa kompletta mediaspelaren.
3. Shuffle spelar alrig låtar längre ner i listan dem som börjar på H. (lång playlist)
Det är en inställning som gör att det blir så, jag såg nått om att man kan ställa in hopplängden för shuffle.
Mr. N. skrev:
Vilken mediaspelare hatar ni mest att tvingas använda? Real, Quick-time, WMP...?
Eftersom jag är Macare är jag per automatik mest kär i QuickTime. Underbart program utan reklam som går snabbt att starta, är integrerat i systemet, snyggt och hanterar många format. Det största problemet är väl avsaknaden av stöd för Real- och WMP-filer (eftersom Apple inte vill stödja konkurrenter). WMP är ett rätt bra program som funkar so man vill oftast. Strömmar funkar bra också, om än inte lika bra som QT. Real, däremot, är fult, långsamt, har reklam och funkar rätt dåligt. Jag har inte ens brytt mig om att ladda hem Real till den här datorn, fast jag haft den i över en månad nu. WMP installerades första veckan.. ;)
slutsats: Mer QuickTime åt folket! :D
men jag förstår mej inte på dom riktigt..
dom har utvecklat winamp lagt in lite ny funktioner då och då...
och varje ny version är i stort sett buggfixad bara,
dom har asså gjort den perfekta ljudspelaren!
då börjar dom med en ny som ska vara en mediaspelare..
tyckte att dom kunde ha fortsatt utvecklingen av winamp och gett den nya ett annat namn..
nee hoppas dom märker att wa3 inte blev ngn hit.
1. Tar extremt lång tid för åbäket att ens starta..
det har jag inte märkt.. fast det är klart, sitter man på en Vic 80 så tar d säkert tid ...
2. Verkar inte kunna hantera en riktigt lång playlist.
Inga problem.. har slängt in alla mp3or jag har på datorn (1000+) utan att nåt händer.
Beror på vilken morph rate du har.. Går att ställa in alltså.
Jump to file har ersatts av funktionen playlist selection... som enligt mig är riktigt bra...
jag har haft ca 2000 låtar i playlisten och det har funkat hur bra som helst..
det enda jag tycker är riktigt dåligt är grundinställningen... och det är säkert därför många tycker den är seg och dålig... men efter att ha gått igenom inställningarna så har jag inga problem när det gäller "seghet" etc... vill man så kan man få den o använda ganska lite minne... fast då får man nog offra lite funktionallitet och utseende.. men det går... :)
oki. jag har bara en fråga som har stört mig hur länge som helst.
Jag har 1000+ mp3:or och alla är album. Det jag skulle vilja är att på något sätt avgränsa dessa från varandra. Skulel vara bra om man kunde få katalog-namnet som en "låt" i playlisten eller något såndant.
Någon som har något tips?
jag var glad när 3an kom. jag var inte lika glad 10min efter att jag testat det. winamp _ska_ starta på mindre än 1 sekund, det är en liten musikspelare, inte Photoshop. 3an startar tyvärr segt (har inte tagit tiden, men märkbart längre tid än 2.xx).
det enda jag saknar i 2an som 3an har, är möjligheten att byta playlists smidigt inne i programmet.. men även den funktionen är lite seg.
och för dem som eventuellt kommer kommentera min dators prestanda kan jag säga att det är onödigt...jag startar photoshop på 4sekunder och Imageready på hälften. så winamp ska i stort sett starta innan jag klickat på länken ;)