webForumDet fria alternativet

Lösenordsproblem i ICQ

11 svar · 264 visningar · startad av mibbe

mibbeMedlem sedan mars 2000353 inlägg

Har haft ICQ sen tidiga 1997. Har aldrig någonsin haft problem med den förrän nu. Använde den som vanligt i fredags. När jag sedan skulle använda den i söndags förmiddag får jag upp att jag ska skriva in mitt lösenord ( http://hem2.passagen.se/miberg72/icqfuckup.gif ). Jag skriver in mitt lösenord som jag aldrig förrut behövt skriva in när jag startat min ICQ då jag har säkerhetsinställning som inte kräver detta. Rutan att mitt lösenord är fel kommer upp återigen och jag skriver återigen in lösenordet. Men icqn vägrar. Jag får upp ett felmeddelande och trycker OK där och sen ser man att den i alla fall försöker ansluta, vilket verkar underligt eftersom lösenordet uppenbarligen är "fel" så borde den inte försöka ansluta tycker jag. Mailkollarfunktionen funkar, men det också det enda.

Ni ICQ-tvivlare/hatare betackar jag mig kommentarer ifrån.

Ni andra är varmt välkomna att försöka hjälpa mig att lösa detta. :)

PeeerMedlem sedan mars 20025 362 inlägg

Det är inte så att du delar ut icq-mappen på dc/kazza eller att någon kommit åt filerna i mappen på annat sätt (ex. på ett lan)? Isf. kan någon ha kommit åt ditt icq-lösenord och bytt ut det.

Nej, har inte delat ut ICQ-mappen överhuvudtaget. Har en dator med com hem-anslutning/kabel-tv internet och har brandvägg, så inget borde ha hänt. O sen kan väl inget sådan hända när datorn är avstängd?

SirPeterMedlem sedan feb. 20018 958 inlägg

Testa att avinstallera, starta om och installera om den så att du får skriva in nummer och lösen från början så att säga.

Gjorde som SirPeter skrev, fortfarande samma fel :(

Om nu någon gått in och ändrat lösenordet, så måste han ju kunnat ta reda på mitt. Kan jag då inte göra samma sak? Hacka mig själv så att säga?

SirPeterMedlem sedan feb. 20018 958 inlägg

Har du testat att gå till mirabilis sida där du kan be dem skicka ditt lösenord till din e-postadress?

http://web.icq.com/help/faq/1,,1704,00.html

Japp, det har jag. Får tillbaka ett fullständigt värdelöst mail utan något som helst lösenord.

Står bara

Your ICQ password is: 

Sen står det att man ska gå in i säkerhetsinställningarna och göra dittan och dattan.

JymdisMedlem sedan mars 20015 637 inlägg

Det är inte så att du har ett lågt UIN?
Dom är väldigt åtråvärda för hackare..

Jag har nummer 523 830, så det kan väl anses vara ett väldigt lågt nummer ja.

Är det ett alternativ att försöka hacka sig själv för att komma åt lösenordet?

JymdisMedlem sedan mars 20015 637 inlägg

Det kan det vara men jag kan inte hjälpa dig med det då det är att uppmana till brott.

Nä, det förstår jag. Vi får se hur jag löser detta. Får ju ingen hjälp från ICQ verkar det som. :(

131 ms totalt · 3 externa anrop · cache AV · v20260731051352-full.56cc9887
0 ms — hämta statistik (cache)
0 ms — hämta forumlista (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)