webForumDet fria alternativet

ICQ - se vilka som kollar ens awaymess

Program & appar

4 svar · 214 visningar · startad av Lasso

Medlem sedan jan. 20032 inlägg
Frågan#1

Jag vill konfigurera min NOrton brandvägg så att jag får ett alert eller liknande när någon kollar mitt Awaymess på min ICQ. Vet någon vilka portar detta går på eller vilken .dll eller .exe som man skall lägga en monitor på?
Det vore kul som fan att se vilka beundrarinnor man har!
Tack i förhand!

Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg

Hur ska du se detta, kolla på IP eller? Jag tror inte att det är en direkt förbindelse (användare <-> användare) när man begär någons away-meddelande. Sniffade när jag begärde ett away meddelande, förfrågan gjordes till ett ip 64.12.... men användaren har ett annat ip (213....). Om jag har rätt så är det väl omöjligt att se vem som ville ha away-meddelandet.

Medlem sedan juni 2000841 inlägg

Det lär gå att kolla på nån vänster för i Mirandaklonen så finns det en plugin som gör precis det.

Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg

Kollade upp det lite noggrannare med sniffning och bekräftar det jag tidigare skrev. Alltså går det inte att kolla ip. Däremot om du har möjlighet att läsa inkommande paket så ser jag att den som begär meddelandet ger ifrån sej sitt UIN och på så sett kan man läsa av vem det är. Ganska komplicerat dock.

ps skrev:

Det lär gå att kolla på nån vänster för i Mirandaklonen så finns det en plugin som gör precis det.

Jo, det verkar mer klokt!

Medlem sedan jan. 20032 inlägg

Nej men det stämmer inte tror jag. Jag vet att en kompis gjort det genom att ställa in sin brandvägg.
Är Miranda bra föresten? Ska man byta? Är den stabil? Har den alla funktioner som Mirabillis?

653 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
412 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
226 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
412 ms — ändringar (db)