Hej alla, jag har skapat ett Pagemaker dokument på fyra sidor med text och jpg bilder. Texten är fonten Times new Roman. När jag försöker "skriva ut" med destiller så får jag något kryptiskt felmeddelande som jag gissar mig till att det ska vara någon font som spökar, men är inte säker. Nu vid senare försök så verkar det som om den inte längre klarar av att föra över Times new Roman fonten till PDF filen som den klarade av tidigare utan nu byter den font också. Några förslag på var jag ska letat felet för visst tusan ska väl två Adobe program kunna snacka med varandra :q
Att skriva till PDF
5 svar · 311 visningar · startad av Thord
Felkod
Jag får följande felkod när jag försöker få ut dokumentet till en PDF-fil.
%%[ Error: rangecheck; OffendingCommand: image; ErrorInfo: Decode --nostringval-- ]%%
Stack:
-dict-
-mark-
%%[ Flushing: rest of job (to end-of-file) will be ignored ]%%
%%[ Warning: PostScript error. No PDF file produced. ] %%
Kan det vara en bild som ställer till med problemet??
Kan tänkas
att det är en bild som spökar, men alla bilder är av jpg-format och på förstasidan har jag en stor heltäckande bild som går att skriva uttill PDF-fieln. Om det ska vara det att minnet inte klarar av det hela. Jag tycker att 512 Mb minne borde räcka till så att man inte fastna i en sådan sak.
Du får väl prova spara om bilderna och se om det hjälper. Kan ju vara nån liiiiiten nolla eller etta som hamnat fel.
Ord
nu har jag gjort om det hela i Word och då är det inga problem att föra över till PDF. Gillar inte att inte veta vad som går fel.