Har nyss köpt mig en DVD som stödjer VCD, SVCD och klarar brända skivor.
Har en hel del filmer på min dator som jag skulle vilja se via DVD:n. De flesta filmerna är i .AVI format.
Någon som vet hur jag ska göra för att ta en helt vanlig .avi fil och bränna och konvertera så att den blir till en SVCD film som jag sedan kan sätta in i DVDn o spela upp, med bra kvalitet?
ps. Jag har nero 5.5 och TMPG.. ds.
Det vore jättesnällt om någon av er kunde skriva och berätta precis hur man gör detta! MVH / Wiklund
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg
fredrik1 skrev:
Vad har du för filmer?
Det är AVI-filer skrev han.
fredrik1Medlem sedan aug. 2002207 inlägg JAG vet att det är avi filmer men vad HETER filmerna
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Har det någon betydelse vad det är för filmer? :q
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Okej, om det är en film på en person som åker vattenskidor, hur gör man då? Filmen är döpt till Sommaren 2002
fredrik1Medlem sedan aug. 2002207 inlägg SirPeter???????????????????????????????????????
BatboyMedlem sedan jan. 20001 006 inlägg Alla filmkonverterares älsklingssajt: http://www.vcdhelp.com/tmpgencsvcd.htm
PhorpherMedlem sedan feb. 20002 300 inlägg
SirPeter skrev:
Okej, om det är en film på en person som åker vattenskidor, hur gör man då? Filmen är döpt till Sommaren 2002
Just den filmen går inte att spela i vanliga DVD-spelare... ;) :birp
Haha skrattar högt åt fredrik1 samtidigt som jag tackar för länken :p