webForumDet fria alternativet

Flash MX och Dreamweaver MX

Program & appar

6 svar · 225 visningar · startad av Patrik81

Medlem sedan okt. 2001538 inlägg
Frågan#1

Hej
jag går i köpetankar, för jag vill lära mig Flash, och då antar jag väl att det blir Flash MX (finns väl inte så många alternativ) men jag vill bara höra vad eran om uppfattning om programmet är.
Jag har alltså INGA kunskaper alls om hur man trixar och donar, jag har en gång i tiden kollat på en trial version av Flash 4 men dels hade jag inget riktigt intresse då, och dels inte tiden nog att lära mig, och den situationen är något förändrad idag, så jag vill bara veta vad ni tycker.

Och sedan, Dreamweaver MX, funderar jag också på att gå och köpa, och senast jag använde mig utav DW var en trial av 2:an, men då tyckte jag den ändå var riktigt bra, hade jag haft pengarna då hade jag nog allt köpt det, istället för att fortsätta traggla i notepad *usch*

Men iaf. DW MX klarar det av att koda xhtml?
Jobbar det sig på något sätt?
Finns det några bättre alternativ än DW?
Tacksam för svar.

MVH Patrik

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

det finns trial versioner av Flash MX och Dreamweaver MX också.. ladda hem dom och kolla.. du får använda dom i 30 dagar...

Förövrigt tycker jag Dreamweaver MX är jävligt bra.

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Om du funderar på att köpa båda samtidigt så kan du titta på ett paket som heter Studio MX för att se om det blir billigare med tanke på att det ingår ganska många program i det paketet.

Jymdis: Jag hade tänkt slippa detta, då jag ändå inte har någon kunskap så kan jag inte se om det är bra eller dåligt, så min fråga bör kanske ha varit mer i stil med: är programmen tillräckligt bra för att lägga ned tid och pengar på att köpa och lära sig?
Visserligen, den lilla erfarenhet jag har av MX föregångare är ju positiv, så en annan fråga jag vill ha reda på är ju om det blivit bättre sedan dess. Men i slutändan blir jag nog tvungen ändå att lada ned dem å testa för att se om jag tycker de är bekväma att arbeta med.

SirPeter: detta skall jag kolla upp, tack för tipset.

MVH Patrik

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

jepps dom är bättre och ja dom är bra att arbeta med tycker iaf jag.

Medlem sedan mars 20015 287 inlägg

Programmen är ju inte direkt gratis, så jag hade nog sett till att även själv testat rejält först.

4,495.00 SEK
http://www.dustin.se/default.asp?ORIGIN=Shopping/ProductDetail.asp?PID=5010042977

5,995.00 SEK
http://www.dustin.se/default.asp?ORIGIN=Shopping/ProductDetail.asp?PID=5010041762

8,995.00 SEK
http://www.dustin.se/default.asp?ORIGIN=Shopping/ProductDetail.asp?PID=5010043608

Solbulle: Det har du väldigt rätt i, och tack för länkarna förresten.
Jag skall tänka lite på detta och börja tanka ned trial versionerna imorrn
=)

MVH Patrik

271 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
134 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
131 ms — ändringar (db)