dudeMedlem sedan aug. 2002386 inlägg Hej!
Jag fick en ny dator i fredags, laddade hem bla Kazaa och en hel del filmer nu över helgen. Och det har blivit jätteslött.
Datorn måste tänka såfort den ska göra något, trycker jag på startmenyn så tar det en sekund innan den kommer upp. Kan det vara något såkallat spyware??? Hur gör jag för att åtgärda det??
Jag har iofs inte så mycket viktigt på datorn så är en ominstallation av hela windows att rekommenderas???
Tacksam för svar!!
dhoMedlem sedan aug. 20022 027 inlägg Spyware kan du få bort genom att köra Ad-Aware. Det hittar du på http://www.lavasoft.de
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Ladda hem och kör ad-aware. https://www.lavasoft.nu
r/ där fick man för att man läste e-post samtidigt. :)
dudeMedlem sedan aug. 2002386 inlägg nu har jag testad ad-aware, men det blev inte mycket snabbare, även om den tog bort en hel del grejjer...
Finns det något mer man kan göra???
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Kasta ut Kazaa, det är ganska känt att det gör datorer sega.
Du får nog lämna lite mer info om vi skall kunna tipsa mera misstänker jag. T ex. OS, diskutrymme, ram-minne osv.
dudeMedlem sedan aug. 2002386 inlägg Jag har deletat kazaa och en massa andra grejjer. Men det är fortfarande slött.
Jag kör Win XP, och tänkte testa systemåterställaren, är det något som skulle kunna fungera???
Lite mer info om datorn:
Minne: 256 DDR
HD: 60 gb 7800rpm
AMD Athlon 2000
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Har du deletat eller avinstallerat Kazaa?
Hur mycket ledigt utrymme har du på disken?
Hur mycket ledigt arbetsminne har du?
har du laddat ner någon film med kazaa. Med ändelsen .avi ?
som ligger på skrivbordet eller någonstans du ofta brukar gå till
och efter det slött ?
dudeMedlem sedan aug. 2002386 inlägg jag har laddat ner en film som ligger under mina dokument > mina videoklipp
Och det var en stor fil, något jag ska göra med den???
cazeMedlem sedan sep. 20016 059 inlägg Varför använder du inte kazaa lite istället ;)
dudeMedlem sedan aug. 2002386 inlägg jag gjorde en systemåterställning och nu går det jättebra igen... Ska genast ta och ladda ner kazaa lite!!
Jonte23Medlem sedan dec. 200240 inlägg Delite Kazza spam o virus kan du få från annat håll, har du möjlighet kolla in DC (Direct connekt)