Det beror nog på att du försöker ladda hem filer från en användare med dålig uppkoppling eller att du har någon spyware som slöar ner, ladda hem Adawere och kolla om du har några.
F.ö borde den här tråden vara i ett annat forum. ;)
9 svar · 357 visningar · startad av Emmy_flickan
Hallå,
Jag har för ett tag sedan fått en uppkopplnig snarlikt ADSL men nu när jag försöker använda Kazaa så funkar det knappt. Då kazaa hittar folk att ladda ner ifrån så laddas det ner i ungefär 1kb/s till 0.1 kb/s. Detta kan väl inte stämma, det gick ju snabbare förut?
Finns det några kända grejer som kan göra att detta inträffar?
Tack på förhand!
MVH.
Emmy
Det beror nog på att du försöker ladda hem filer från en användare med dålig uppkoppling eller att du har någon spyware som slöar ner, ladda hem Adawere och kolla om du har några.
F.ö borde den här tråden vara i ett annat forum. ;)
Om du kollar med Ad-aware kommer du bl.a. hitta ett spionprogram som heter Cydoor. Tar du bort detta kan Kazaa sluta fungera. Alla andra spionprogram är bara att kasta.
testa http://www.kazaalite.com/
bättre, utan massa skit,
Har du mycket ledigt hårddiskutrymme finns det ett program som är mycket bättre än kazaa. Dom flesta vet nog vilket program jag menar.
kan det kanske vara DC?? hehe :birp
Telia adsl, har iofs känts rå slött idag, om det är det du har :p
Simpa skrev:
Telia adsl, har iofs känts rå slött idag, om det är det du har :p
Jo, iofs, men.
1kb/s till 0.1 kb/s
Det känns som lite väl segt.
Verkar inte riktigt som om allt står rätt till där inte.
solbulle skrev:
1kb/s till 0.1 kb/s
Det känns som lite väl segt.
Verkar inte riktigt som om allt står rätt till där inte.
Kanske, innan jag flyttade hade jag Telia Bredband, alltså inte ADSL. Det har en hasighet av 10mbit/sek. Men ibland var det nere på 7kb/s. Så ibland har Telia en tendens att gå rejält långsamt.
ibland går de rejält slött och ibland går de förbannat snabbt... :l