webForumDet fria alternativet

Snygga bilder på "flöden" och liknande

Program & appar

8 svar · 726 visningar · startad av Chavez

Medlem sedan maj 20001 953 inlägg
Frågan#1

Hejsan!

Söker ett program där jag kan rita upp snygga diagram/bilder över olika HTTP-anrop till en webbserver.

Vad som händer på webbservern när den får ett anrop till en PHP sida t ex. Måste ju finnas speciella program för och göra sådant här snyggt?

Det är alltså sådana här "schematiska" bilder som man ser i alla programmeringsböcker jag menar.

Medlem sedan dec. 19992 615 inlägg

MS Visio eller vad det heter, det finns dock ett liknande program som är freeware/shareware som är minst lika bra men minnet sviker mig :(
Tips sök på flowchart på download.com så kanske du hittar några alternativ

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Till Linux finns det ett rätt OK program som heter dia.

Jo, problemet är väl inte och hitta dem. Sökte också lite snabbt på download.com innan jag postade här. Men det finns väldigt många amatörprogram till det här tycker jag! Jag vill ha nått som är lite grafiskt tilltalande ;) Det får gärna vara lite mer än ett gäng fyrkanter med pilar imellan. Som i Klient-Server när det gäller webbprogrammering, gärna en bild på en skärm som klienten och en "server" på servern.

Så om någon har tips om ett specifikt program vore det kanon!

Programmet jag tänkte på heter Advanced grapher eller nått liknande :)

Detta var ju för och rita upp kurvor i ett koordinatsystem. Jag söker efter någonting att rita "samband" med. Mellan datorer och system.

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Som sagt; om du har Linux har dia det du vill ha.

Oj, sorry jag menade Edge Diagrammer :r

Medlem sedan aug. 20004 638 inlägg

Inspiration är ett program som min pappa använt flitigt inom jobbet sen urminnes tider. Det är ett program som gör det du säger, snyggt och automatiserat och lite andra småfunktioner som man antagligen inte behöver. Av nån anledning har de riktat sin webbplats mot skolor och sånt, men programmet går aldeles utmärkt i andra sammanhang. Iallafall de tidigare versionerna, vi kör med 7.0 nu tror jag.. ;)

http://www.inspiration.com

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
116 ms — ändringar (db)