webForumDet fria alternativet

Kazza Lites cpu-användning

6 svar · 296 visningar · startad av Marcus E

Marcus EMedlem sedan maj 20021 466 inlägg

Hur kommer det sig att Kazaa Lite använder processorn till max i ett visst intervall? Jag stör mig väldigt mycket på det och funderar på att helt sluta använda Kazaa eftersom det känns som den gör något skumt.

Bild på hur det ser ut i Task Manager (De upprepande topparna kommer från Kazaa Lite)

Är det någon annan som har sett något liknande?

TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Spywere?

Jo, fast Kazaa Lite ska ju inte ha någon spyware. Det är kazaa.exe som tar upp processorn och inte någon annan.

nikoMedlem sedan juni 20022 599 inlägg

Om det sker när du har många nedladdningar på gång så skulle jag tro att det beror på att den med jämna mellanrum flushar samtliga buffertar till disk. I annat fall vet jag inte, men varför skulle en skum aktivitet vara processorintensiv? Borde vara tvärtom.

Tar man bort alla filer i samtliga utdelade mappar försvinner problemet. Detta gäller oavsett om man har fildelningen avstängd eller ej.

PhorpherMedlem sedan feb. 20002 300 inlägg

Jag har aldrig använt programmet iofs. men jag antar att det fungerar ungefär lika som t.ex. Direct Connect?

Isf. vore ju en möjlig anledning vara att programet scannar alla utdelade kataloger och skapar en fillista.

Det kanske inte spelar någon roll hurvida man har utdelningen på eller inte. Alla kataloger som är listade för utdelning kanske scannas ändå?

Phorpher, precis, och detta tar väldigt lång tid om man har många filer och upprepas med ett visst tidsintervall.

Det är möjligt att det fungerar bättre i senare versioner. Eftersom jag använder Kazaa Lite uppgraderar jag inte så ofta.

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)