aMedlem sedan maj 2000755 inlägg Hmm, ja denna lilla frågeställning skulle kanske höra hemma någon annanstans, men med tanke på frågeställningens minst sagt allmäna karaktär postar jag den ändå här...
Lindows, http://www.lindows.com/ oroar mig minst sagt. Tänk att kunna köra window$applikationer på något annat än window$!
Detta skulle ju i förlängningen kunna leda att M$ inte i framtiden hade den monopolställning som de har idag på en stor del av marknaden! Tänk om dagens window$användare i framtiden kommer på att man kan använda programvara utvecklad för linux som dessutom är fri! Usch vilka otäcka konsekvenser det skulle kunna medföra!
Hur skulle stackars Bill klara sig då, ännu en sann entreprenör som skulle svälta till döds?
Skulle anta att ett par tusen jurister jobbar på att hitta något att sänka uppstickaren med just nu.
Re: Lindows oroar
a skrev:
Hmm, ja denna lilla frågeställning skulle kanske höra hemma någon annanstans, men med tanke på frågeställningens minst sagt allmäna karaktär postar jag den ändå här...
Lindows, http://www.lindows.com/ oroar mig minst sagt. Tänk att kunna köra window$applikationer på något annat än window$!
Detta skulle ju i förlängningen kunna leda att M$ inte i framtiden hade den monopolställning som de har idag på en stor del av marknaden! Tänk om dagens window$användare i framtiden kommer på att man kan använda programvara utvecklad för linux som dessutom är fri! Usch vilka otäcka konsekvenser det skulle kunna medföra!
Hur skulle stackars Bill klara sig då, ännu en sann entreprenör som skulle svälta till döds?
Skulle anta att ett par tusen jurister jobbar på att hitta något att sänka uppstickaren med just nu.
Stor skillnad för mig, vill inte köra linux(dualbootar Mandrake, XP och NT4), det är helt enkelt inte lika bra som XP.
VikingMedlem sedan maj 20003 652 inlägg Nja ... Det går ju sedan länge att använda windowsemulatorer i Linux, och Lindows är egentligen bara "vanligt" Linux, men med lite enklare installation och mer windowslikt GUI. Det är alltså inget nytt med Lindows ...
bassebhuMedlem sedan nov. 20016 480 inlägg maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inlägg bassebhu
kan va samma företag som gjort sidan allt måste inte vara stulet
samt Lindows klarar att köra Vissa windows program
inte alla