cazeMedlem sedan sep. 20016 059 inlägg När jag skickar en fil så försöker den asnluta men det fungerar aldrig att skicka den, varför... :q
Detta meddelande kommer också upp:
Det gick inte att skicka filen eftersom nätverksanslutningen är spärrad. Kontakta din nätverksadministratör eller Internet-leverantör, de kanske kan aktivera funktionen för filöverföring.
Jag antar att jag kan göra det själv ;) men hur :r
EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg Möjligen beror det på hur du kopplar upp dig mot Internet.
cazeMedlem sedan sep. 20016 059 inlägg Har telia 0.5 megabit/s vad bör jag ändra för att det ska fungera, läste någonstans att XP har en automatisk brandvägg var ändrar jag den?
cazeMedlem sedan sep. 20016 059 inlägg Ja, men det är nu frånkopplat, så jag sitter bara med telias modem nu...
JosefMedlem sedan mars 20023 561 inlägg Man slår av den inbyggda brandväggen i XP under egenskaperna för nätverksanslutningen.
cazeMedlem sedan sep. 20016 059 inlägg Tackar, nu fungerar det :d
zipp3rMedlem sedan aug. 2000963 inlägg jag har samma problem men jag har windows 2000 vet inte om min lina är begränsad men kan man ändra inställningar i windows eller messenger??
cazeMedlem sedan sep. 20016 059 inlägg i windows...
Man slår av den inbyggda brandväggen i XP under egenskaperna för nätverksanslutningen.
Samma sak gäller väl 2000....
zipp3rMedlem sedan aug. 2000963 inlägg men har 2000 inbyggd brandvägg??
Har du någon annan brandvägg i datorn, då?
Har den du skickar till/tar emot från brandvägg?
zipp3rMedlem sedan aug. 2000963 inlägg super tobbe:
nä jag har ingen brandvägg.. isf ska det vara ngn gömd (hehe)
och dom jag testat å skicka till har nog inte brandvägg...
hmm.. nä kan fan inte va så ja har skickat till så många... :-/
nä det är nog min internetuppkoppling som e mupp..
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Hur ser din uppkoppling ut?
Är du direktkopplad mot internet eller har du någon Internet-router emellan?
zipp3rMedlem sedan aug. 2000963 inlägg rikard,
jag har ingen router emellan, utan kopplar in mej direkt till min box,
som i sin tur sitter i elurtaget, ( jag har elnätsmodem)
så jag vet inte, jag ska väl vara direktkopplad mot internet,
men jag får typ ingen egen ip.
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Då finns risken att du sitter bakom en proxy. Det saboterar dina möjligheter att köra MSN med nedladdning.
zipp3rMedlem sedan aug. 2000963 inlägg ok, ja då finns det inte mycket att göra :-/ bolaget svarar inte i mail å så...
jag trodde bredband var full access till internet men men..
tack iaf =)