webForumDet fria alternativet

Divx - Ljudet blir inte i sync

1 svar · 195 visningar · startad av Viktor

ViktorMedlem sedan aug. 20021 752 inlägg

Jag har precis köpt ett nytt grafikkort med TV-in och har spelat in lite som jag skulle vilja göra om till DivX format för att få ner storleken lite. När jag har spelat in har jag gjort det i MPEG-1 (720x576) och MP2, allt är inspelat med det medföljande TV programmet, WinFast MyVIVO. När jag tittar på det är allt perfekt, ljudet är syncat osv men 1 timme film tar 4 GB...
Jag försöker sedan att konvertera det till DivX med DivX-5 och Virtual Dub men varje gång som jag gör det så kommer ljudet ur sync med videon efter ett tag, det blir värre och värre ju längre videon håller på.
I Virtual Dub kör jag "Video Full Processing Mode" (DivX-5.0.2, 1400 kbps, "Use Quater Pixel", "Use Bidirectional Encoding", "1 pass", allt annat standard) och "Audio Full Processing Mode" (Mp3 Lame 96kBit/sec 44.100). Jag har en bra dator (512mb ram, XP2100+, GeForce 4 osv) så jag tycker inte att det ska vara den som inte hänger med men det verkar som det. Någon som har någon ide om hur man kan fixa så att allt fungerar? Har redan tittat lite på http://www.vcdhelp.com/ men utan resultat.

/Viktor

ViktorMedlem sedan aug. 20021 752 inlägg

Ingen som vet? Har fortfarande samma problem :(
(jag vet att man inte får bumpa, men bättre det än att skapa en ny tråd)

/Viktor

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)