webForumDet fria alternativet

ICQ - tappar meddelanden

Program & apparur Operativsystem & Program - Övrigt

7 svar · 284 visningar · startad av Gein

GeinMedlem sedan sep. 20005 700 inlägg

På senare tid har jag haft problem just när jag skickar meddelanden till en person på ICQ. Vissa meddelanden verkar försvinna på vägen. Min kompis kan se i historyn att meddelandet blev skickat, men jag tog aldrig emot det eller tvärt om. Ibland funkar det bra, ibland så försvinner vissa. Hittar inget system i det alls.
Någon som vet vad det kan bero på?

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Har ni samma version av icq båda två?

renegadeMedlem sedan dec. 200196 inlägg

Om båda har samma version spelar ingen roll, jag har samma problem när jag skickar till en polare här...
Vet inte vad det kan bero på.

Det har inte med det att göra, jag har nu provat mirabilis, miranda och icq2go, samma på alla. Tror hon kör mirabilis. Börjar fundera om det är min router som stoppar vissa.

Renegade: sitter du bakom en router/fw ?

nu verkar problemet ha övergått till att det bara är jag som inte får alla meddelanden. Kan det kanske bero på att min router stoppar vissa inkommande? Så vitt jag förstår det så skickar icq på lite random-portar, och vissa av dom e kanske inte är öppna i min router.

renegadeMedlem sedan dec. 200196 inlägg

Jag sitter inte bakom FW eller router, möjligt att min bredbandsleverantör har en firewall...

erreMedlem sedan maj 20001 215 inlägg

Om en av er använder sig av ICQ 99 eller äldre kan det vara det som är problemet. De kopplar nämligen upp sig mot en annan server som Icq lägger in en massa fel och buggar på, typ för att få folk att uppgradera. Har läst det i någon annan diskussionsgrupp.

jag använder miranda och jag tror inte att min kompis kör med en så pass gammal version. Tror hon installerade om nyligen, men jag ska iaf fråga.
Skickade mail till icq-support, men som jag trodde så va inte svaret så mycket att hurra över. Okej, dom kanske har svårt att veta vad felet är, men men...

131 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.29ac60f6
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)