Hej,
Jag söker efter ett program som fungerar som Direct Connect när det gäller sökningen. Dvs att man kan söka på t ex kataloger för att kunna plocka ner ett helt album utan att behöva sitta och leta efter varje enskild låt på albumet som man måste göra med t ex Kazaa.
Anledningen till detta problem är att jag har precis flyttat från en Bredbandsbolaget lägenhet till en Sunet. Och Sunet verkar ha en brandvägg eller något som gör att jag kan connecta till kanske 1 user utav 50 med Direct Connect vilket är ganska störigt, eftersom jag kan se alla users och söka men inte connecta till dem!!? :q
Jag har provat DC++ men tyckte inte man kunde söka efter katalognamn, invig mig gärna om jag har fel för jag tycker oxå det fungerar lite bättre än DC annars. Men det är själva katalogsökningen jag är ute efter, jag vill slippa att sitta och söka låt efter låt för att få ihop ett helt album. :bire
*hm* Jag förstår inte riktigt ditt problem..vad jag vet så söker DC++ kataloger också..
Om jag vill söka efter ett album (givetvis i rent utbildningssyfte) så skriver jag: "album bruce springsteen rising" och får du upp träffar där folk har en mapp som heter album o s v.
Annars är det absolut lättaste sättet att söka efter en låt på albumet (inte nån hit), vid träff browsa användarens filer och sen hitta hela albumet.
Fördelen med DC++ är ju att man kan ansluta många hubbar samtidigt, visa användare med lediga platser mm. Nu har jag iof inte använt DC på länge, de funktionerna kanske finns där också?
¤ kör dc++
¤ ta reda på ditt ip-nummer (www.whatismyip.com, t.ex)
¤ ställ in så att du kör i active mode och fyll i ip-numret i den rutan som finns där..
så gjorde jag iaf...
263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e