Hej!
Hur ser ja ip-numret i ett mejl? Jag har netscapes inbygda mejlprogram. hittar inte ip nånstans. inte i message-source heller =/
schysst
13 svar · 444 visningar · startad av bassebhu
Hej!
Hur ser ja ip-numret i ett mejl? Jag har netscapes inbygda mejlprogram. hittar inte ip nånstans. inte i message-source heller =/
schysst
Och detta har med ASP att göra?
Välj view -> Headers -> All
ok tack. den hittade jag men sen då? vart kommer det upp? i mejlet eller i inboxen? =/ såg ingen skillnad efter ja ändrat till all.
snälla, nån?
Det kommer upp om du har mailet i fråga öppet i ett "eget fönster" och gör som GunnarD skrev.... tror jag.... ;)
Man behöver inte öppna det i eget fönster, det syns i alla fall, nästan längst upp bland all extra info som dyker upp.
Received: from mail.managerzone.com not authenticated [212.214.136.182]
:)
Flyttar den här tråden till Övriga program där jag tycker den hör hemma.
hmmm... va fan. jag kör iofs mac och NS 6.2 så det kan vara annorlunda, men jag hittar ju "All" under Headers men det kommer fan ingen mer information där det står "from:", "to:" osv...
fan =/
vad göra? någon som vet? TACK!
Vilket IP-nummer är du ute efter egentligen?
Avsändarens mail-servers? Mail-servrarna på vägen? Ditt eget? Vilket? :)
I headern står informationen som du är ute efter om än du ibland tvingas slå upp ip-adress på egen hand genom att pinga webb-adressen.
alltså jag e inte ute efter något speciellt, men jag vet ju att man ska kunna se vilket ip mejlet kom från så att säga.
men hittar det ej =/
det finns inget i headern. kan ta en dump åt dig om du vill.
eller så vet ja inte vad headern är helt enkelt, men antar att det är den med info om mejlet så att säga?! där det står subjekt och vem som skickat osv.
Jag ändrade till header-->all men ingenting nytt dök upp. laddade om, inget igen =/
jag måste göra fel... =/
Fanken, jag kör NS 6.2 och Mac på jobbet, men jag har både semester och är 36 mil därifrån... ;)
Det ringer nån klocka i bakhuvudet om att det är annorlunda på nåt sätt i NS6 på Macen, men jag kommer då fan inte på vad det är... :l
haha. hur lång semester har du kompis? ;)