webForumDet fria alternativet

DC (Active Mode) och ZoneAlarm?

4 svar · 423 visningar · startad av xtreme

xtremeMedlem sedan juli 20002 056 inlägg

Har märkt att man hittar mycket mer i fall man kör Direct Connect i Active Mode än om man kör det i Passive Mode. Problemet är att jag inte kan få DC (sökningen) att funka med min brandvägg (ZoneAlarm) i Active Mode. Går det att konfigurera ZoneAlarm så att det går att ha brandväggen samtidigt som jag kör DC i Active Mode i stället för Passive Mode, så fall hur?

Har senaste versionen av ZoneAlarm

bgustMedlem sedan mars 2000136 inlägg

Inte särskilt populär tråd. Jag gör ett försök ändå:
Jag har samma problem men med DC++ och WinXP:s egna brandvägg. Någon som vet om man kan få Active Mode att funka där?

muskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Inte svar på era frågor men prova Kerio Personal Firewall istället. Gratis för privatpersoner och betydligt bättre än både ZoneAlarm och XP:s inbyggda. Fungerar utan krångel att köra DC++ i Active mode med.

bgustMedlem sedan mars 2000136 inlägg

Jag vill helst inte installera några sådana program. Det är mina föräldrars dator och de förstår inte om det kommer upp frågor om det är ok eller ej och jag bor normalt sett inte på support avstånd. Jag har provat Kerio tidigare och den verkade ok för mig men ej dem.

muskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Det går ju att ställa in Kerio så att det nekar all trafik som inte har någon regel. Då kommer dina föräldrar inte få upp några sådana rutor. Har installerat Kerio PF på mina föräldrars dator, vilket de klarar utan problem trots att de inte ens vet vad en brandvägg gör.

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
133 ms — hämta forumlista (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)