Är det någon som har kommit på hur man slipper få en programknapp i aktivitetsfältet med icq2002a?
Jag vill alltså ha det som det var tidigare så att jag kan ha fönstret framme och enbart ikonen i systray så programmet TrayIT är inget alternativ.
ICQ2002a-fråga
29 svar · 521 visningar · startad av SirPeter
Kryss
Du stänger med krysset uppe i högra hörnet. Då lägger den sig som en blomma i aktivitetsfältet. Det är inte som förut att man stänger hela ICQ om man klickar på krysset. Tror det även kallas för stängknappen, men är inte säker på om det är rätt benämning.
hmm. klickar jag på stäng-knappen så stängs hela programmet av iaf, blomman försvinner...
Thord>> Det är inte så jag menade.
Jag vill alltså ha det som det var tidigare så att jag kan ha fönstret framme och enbart ikonen i systray
Sico>> Då har du inte 2002a
jo det har jag... jag vet bättre själv :h
Sico>> Vilken Build har du av den då? Min blir iaf inte på det sättet även om det inte var det jag ville ha hjälp med.
umm, skämms... äsh, jag visste visst inte bättre själv.. lr så bör jag gå ifrån datan lite.. det rycker i blodkärlen i ögat... tyckte det stog 2000a :( :r :l
sorry, jag ber om ursäkt, förlåt
kan du godta min ursäkt? jag kan inte leva med att ha läst fel :(
Visst.
Kan rekommendera att uppgradera några versioner. ;)
nä. Jag hatar det nya systemet.... dom hade ju bytat ut "space" mot "p" för att klicka på "replay" ... så jag sitter där som en tok å trycker på space men inget händer :h saknar iofs att kunna skicka sms men jag har det bra här i livet så jag kan stå ut med att spenderna några kronor från egen plombok på sms :h
[Fortsatt OT]
Dom har ändrat tillbaka det där med space kontra p sedan flera versioner.
[/Tillbaka till Topic nu]
Jag har samma problem som SirPeter men jag börjar tro att det inte går att få bort programknapp i aktivitetsfältet när man har icq öppet. Jag har kollat alla inställningar utan att hitta något. Kanske finns något sätt att fixa det i registrer?
Jag kan inte fatta varför dem helt plötslig ska ha en programknapp i aktivitetsfältet, det har ju funkat så bra utan den tidigare.
Rocket>> Jag har rotat som f-n i registret men det verkar vara antingen otroligt väl dolt eller så finns det inget sånt där. :(
Om den funkar kan jag inte svara på, men den finns ivarjefall.
Har aldrig riktigt förstått hur man ska formatera nummret för att skicka meddelanden. Får jämt upp felmeddelanden av olika slag.
funkar SMS
funkar SMS-funktionen i Sverige?
alltså till Europolitan/comvik/telia??
har någon lyckats få iväg SMS med den nya ICQ:n?
Det är operatörerna som har spärrat för gratis-sms tyvärr. :(
Det är operatörerna som har spärrat för gratis-sms tyvärr.
Tack!
Det förklarar varför det plötsligt blev omöjligt att SMSa med ICQ. Fast det var ju ett tag sedan det slutade att fungera...
Funderar på att skriva elaka mail till samtliga svenska mobiloperatörer...
/Stefan
BTW Hur fungerar version 2002a?
Det skiljer inte så mycket mellan 2002a och 2001b vad jag kan se än så länge. Man får en aktivitetsknapp som jag retar mig på. Klart en försämring med den knappen, annars är den mer integrerad till utseendet med XP.
op
Jag var rädd att opereratörerna hade gjort precis som Sir sa .... *suckar tungt*
Och jag skriver gärna under mailen till dom *s*
Vad gäller de svenska operatörerna är det Telia som spärrat ICQs sms - enligt deras egna sida fungerar det mot Comviq och Europolitan senast jag kollade...