webForumDet fria alternativet

bin, cue, nero och cdrwin (och så lite cd-rw)

Program & appar

4 svar · 279 visningar · startad av bgust

Medlem sedan mars 2000136 inlägg
Frågan#1

Försökte nyss mig på att bränna en bin-fil mha Nero. Resulterade i en tom skiva som ändå innehöll 500mb.
Eftersom jag även har cue-filen försökte jag att använda CDRWIN men då jag inte har någon vanlig cd-rom utan bara brännaren tror programmet att den ska användas som 'reading' och säger därmed att 'No cdrom recording device was found'.
Finns det något schysst sätt att lösa något av dessa problem? Något annat program som funkar bättre?

En annan grej: cd-rw-skivor, kan man använda dem på samma sätt som cd-r och bränna vilken typ av skivor som helst, musik data etc? Eller behöver man speciellt program?

Medlem sedan dec. 19992 615 inlägg

Om CD-RW: De går att använda till vadsomhelst, men din stereo kan ha problem med att läsa dom samt äldre "vanliga" CD-läsare.

Det första problemet löste sig genom att jag använde programmet FireBurner istället.

CD-RW: Behöver man inte säga till brännarprogrammet att det handlar om en cd-rw eller bränns de på samma sätt? Hur raderar man en cd-rw?

Medlem sedan dec. 19992 615 inlägg

Vad jag minns så var det bara att börja bränna med CD-RW, för att få reda på hur du raderar kolla programmets hjälp :)

Ok. Funkade bra. Om man försöker bränna en cd-rw-skiva i för hög hastighet, kan skivan pajja då eller blir det bara allmänt fel?

Kan man lägga in två bin/cue-filer på en skiva(om de är små...)? Eller är det bilder av "hela" skivan?

270 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
140 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)