TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inlägg Ahh kommer inte in på en enda dalnetserver x(
Får bara upp detta medelande:
*** Closing Link: 0.0.0.0 ([exp/os] Due to abuse from this host, you are no longer welcome on DALnet. See http://kline.dal.net/exploits/akills.htm#os for more information. [AKILL ID:1015599323K-a] (2002/03/08 10.44))
Jag har inte gjort nått olägligt på dalnetservern :q
BenderMedlem sedan jan. 2001271 inlägg Om det här stämmer så har du varit med i en DDoS-attack, eller din dator rättare sagt. Kan vara värt att besöka adressen som de länkar till, den beskriver saken närmare :)
TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inlägg Har kollat länken och förstår inte hur jag skulle kunnat varit med i nån attack :OO :q
BenderMedlem sedan jan. 2001271 inlägg Är det möjligt att du kan ha haft en trojansk häst på din burk :q
Kan vara värt att köra ett antivirusprogram och se om den hittar något. Såg att det fanns en bättre beskrivning på den här sidan:
http://kline.dal.net/exploits/ddos.htm
TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inlägg Det är väl nästintill omöjligt att jag har det :q
Jag använder Norton IS 2002 och uppdaterar det nästan dagligen och har inte fått några varningar :q
BenderMedlem sedan jan. 2001271 inlägg Du kanske hade otur och fick en IP-adress som någon före dig hade en trojan på :l
Inte omöjligt när internetleverantörerna delar ut dynamiska IP-adresser. Men sett på den ljusa sidan, verkar som att de bara bannar i 12 timmar.
TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inlägg Jag har i varje fall ingen trojan och IP nummret har jag haft i 1år.
Jag har varit med om nått liknande för kanske ett halvår sen.
Märkligt :q x( :OO
AxelMedlem sedan aug. 20004 638 inlägg Jag kom inte in på dalnet på två veckor på grund av samma sak. Då antar jag att det var någon på samma isp som jag som använde samma ip eller samma ipgrupp (jag delar med andra abbonenter) som hade nåt virus eller så. Jaja, det försvann iallafall så småningom.. ;)
CyberPetMedlem sedan dec. 19996 588 inlägg Inte ovanligt om man sitter på domänadresser som har många användare. Typ telia, telenordia osv osv. Nån dumskalle gör nåt dumt (eller flera dumskallar) och då stänger de ute hela den domänen.
Jag minns ett tillfälle när de stängde av en hel topdomän för att det var för många idioter som sabbade för andra. Det brukar dock lösa sig på en vecka.
TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inlägg Ahh det var det jag misstänkte att dom troligen har stängt av dela av ISP'n :l
Jag som nästan är beroende av IRC :l :o x( :( :OO