webForumDet fria alternativet

Hur instalerar man??

3 svar · 422 visningar · startad av L L

L LMedlem sedan feb. 20012 inlägg

Hej!
Jag har läst att alla har lyckats så snabt att få igång BeOs men inte jag.Nu har jag hållit på två dagar och har fortfarande grafik som Windows 3.0-la och rör jag tagentbordet så låser det sig.Nu till min fråga grafikkortet jag har det stöder inte BeOs det är en Nvidia2 gts jag har hittat en drivrutin men inte lykats instalera den,jag har gjort som operativ systemet föreslog nämligen att sätta in drivrutinen i /home/config/add-on/app_server och starta om men icke och försökt dubbelklicka på install-nvidia-driver.sh men öpnas bara en textfil sen händer ingenting. hoppas på hjälp så jag kunde få igång systemet och testa lite. tack på förhand ...
L L....

cfMedlem sedan maj 2000376 inlägg

Denna drivrutin borde fixa problemet. Vet inte om det är den du har testat. http://www.bebits.com/bob/7075/nvidia-exp-2001_01_04.zip

Drivrutinen är tydligen på experimentstadiet, så man kan kanske inte vara säker på att den fungerar.
I princip skall det bara vara att köra installationsfilen och starta om.

Testa att öppna ett terminalfönster och skriva "ls /dev/graphics". Får du upp något som börjar på nv skall drivrutinen vara korrekt installerad.

L LMedlem sedan feb. 20012 inlägg

Det är nog den ända drivrutin som finns till Nvidia problemet att dubbel clickar man på filen så bara öppnas en text fil,hur får man programmet att börja instalera filen?Det står ju att man ska clicka på install-Nvidia-driver.sh och följa anvisningarna.

cfMedlem sedan maj 2000376 inlägg

Enligt instruktionerna är det första som händer vid installationen att README-filen öppnas. När man har läst klart och stänger denna textfil skall installationen fortsätta automatiskt.

Har du kollat så att zip-filen är uppackad ordentligt? Jag ser att den ursprungliga zip-filen i sin tur innehåller ytterligare en zip fil, där själva drivrutinen verkar ligga. Kolla så att denna är uppackad.

136 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)