Herregud, jag har precis installerat BeOS, och jag är _mycket_ imponerad! Multitask:andet är så otroligt mycket bättre än i Windows 98! Jag kan alltså kopiera en låt från en audio-cd till hårddisken, samtidigt som jag spelar upp en MP3 och har igång GLTeapot (och klockan och StyledEdit och Terminalen osv). När jag skall kopiera en större fil från en CD till hårddisken i Windows tar den processen upp alla resursen, men inte här... Och så är ju BeOS så otroligt snyggt! Som sagt, jag är _mycket_ imponerad av BeOS! Det tog lite tid för mig att vänja mig vid det, men nu (efter att ha använt det några timmar) ser jag hur mycket bättre det är än Windows!
Lite ovant att använda Alt istället för Ctrl för att klippa och klistra och så, men efter ett tag så vänjer man sig.
Okej, nu till mina frågor.
* Hur skriver jag ett \ tecken? Trycker jag på AltGr+? så händer inget. Jag har valt svenskt tangentbord (jag kan skriva ett \ tecken om jag väljer amerikanskt tangentbord, men då kan jag inte skriva åäö). Jag kan inte heller skriva ut ett { tecken (typiskt, då kan jag ju inte programmera i C++
). AltGr verkar inte funka...
* När jag mountar en CD och sedan unmountar den igen så åker CD'n ut. Kan jag ändra så att den inte gör detta?
* Kan man ändra så att BeOS använder 24-timmars klocka istället för 12-timmars klockan? Det stör mig ganska mycket 
* Vad är den "Tracker" till för? Klickar man på den står det bara "No Windows"...
* Kan ni rekommendera några bra BeOS sidor? BeBits vet jag redan om 
Nu måste jag bara samla ihop lite pengar så jag kan köpa Pro versionen 
[Redigerat av Muzzafarath den 31 aug 2000]