webForumDet fria alternativet

Windows 95

3 svar · 382 visningar · startad av Erik Juhlin

Erik JuhlinMedlem sedan maj 200010 687 inlägg

Jag har läst att om man har Windows 98 så är det väldigt smidigt att bl.a. installera och starta BeOS medans man med Windows 2000 måste man hålla på med startdisketter och annat.
Hur blir det om man har Windows 95? Sitter hemma hos mina föräldrar nu och funderar på om man inte skulle kunna lägga in BeOS här.
Och hur blir det med drivrutinerna, finns drivrutiner för Logitech musar, Matrox grafikkort scanner osv..?

------------------
/Erik
www.sk8files.cjb.net

KimMedlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Själv kör jag Windows 95 parallellt med BeOS och det fungerar fint. Man kan starta dels från Windows, men även med hjälp av startdiskett.
Jag antar att du använder en PC eftersom du funderade på Windows, så vad gäller hårdvara som stöds av BeOS, finns en lista här.
http://www.be.com/support/guides/beosreadylist_intel.html

------------------
404 Name not found

cfMedlem sedan maj 2000376 inlägg

Det går även att fixa så att man kan välja operativsystem vid uppstart i en boot manager.

Bästa alternativet, tycker jag - speciellt om man kör Windows 2000. Dessutom får man då full tillgång till BeOS eget superba filsystem.

Se inlägget om quad-boot.

Erik JuhlinMedlem sedan maj 200010 687 inlägg

Nu sitter jag i alla fall och tankar ner BeOS till mina föräldrars dator. Går segt, men om ungefär 2 timmar kan jag installera det. Sen får jag se vad jag tycker om det..

------------------
/Erik
www.sk8files.cjb.net

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)