I Augusti hade jag tänkt köpa en ny dator och jag funderar på att köpa windows 2000 istället för windows 98. Men blir det krångel med BeOS då?
------------------
/Erik
www.sk8files.cjb.net
4 svar · 393 visningar · startad av Erik Juhlin
I Augusti hade jag tänkt köpa en ny dator och jag funderar på att köpa windows 2000 istället för windows 98. Men blir det krångel med BeOS då?
------------------
/Erik
www.sk8files.cjb.net
BeOS kan startas inifrån Windows 98 som vilket program som helst. I Windows 2000 är du dock tvungen att starta om datorn med en speciell bootdiskett för BeOS.
Detta gäller i normalfallet...
Med lite trixande (se tråden BeOS/Quad-boot) kan man dock ordna med en fin bootmeny så att man väljer när man startar datorn vilket operativsystem man vill köra. Då lägger man också in BeOS på en egen partition, vilket jag tycker känns bättre.
För övrigt tycker jag Windows 2000 på alla sätt är ett bättre operativsystem än Windows 98. I alla fall om man skall köra mer seriösa saker än spel.
...men BeOS är förstås bäst 
[Redigerat av cf den 03 jun 2000]
Nej, spel spelar jag aldrig.
Men hur mycket trixande innebär det. Jag gillar inte att sitta och mecka med datorn, jag sitter hellre och meckar med HTML, Javascript, ASP osv.. Det ska liksom bara funka utan större problem för mig. 
------------------
/Erik
www.sk8files.cjb.net
Inte så speciellt mycket trixande egentligen.
I princip bara att köra igång BeOS installationsprogram (inifrån BeOS) och följa instruktionerna.
Kort sagt kan man säga att denna procedur är lättare än en normal windowsinstallation. BeOS installationsprocedur är ju redan som standard enormt smidig.
Måste bara säga
Windows 2000 + spel = Absolut bäst
------------------
/mvh Swey
- Ta dagen som den kommer