BireMedlem sedan dec. 199919 074 inlägg Jag söker ett program som kan hämta mailadresser från en accessdatabas och sen skicka ut ett mail till samtliga mottagare.
Alltså en grunka som fungerar som en maillista, fast inte online så att säga..
------------------
Det var en gång en man, från Uppland...
hpMedlem sedan maj 2001787 inlägg Måste det vara ett fristående program? Annars kan du lösa det med en webbsida och någon mailkomponent som exempelvis JMail.
Du kan även exportera ut adresserna från Access till en textfil som du sedan impotrerar in i Outlook.
------------------
"signatur"
BireMedlem sedan dec. 199919 074 inlägg Skicka från en webbsida med Jmail vet jag hur det går till, men jag har mer användning för adresserna offline så att säga...
Du kan även exportera ut adresserna från Access till en textfil som du sedan impotrerar in i Outlook.
Hmm... Detta måste jag testa. hur går det till rent praktiskt? Bara att exportera som rent txt eller nått speciellt format?
------------------
Det var en gång en man, från Uppland...
hpMedlem sedan maj 2001787 inlägg Det enklaste är om du har en kolumn i Accessdatabasen med alla adresser i. Kopiera hela kolumnen och klistra in i en textfil. Importera sedan textfilen i Outlook och skapa en egen grupp med dessa adresser. Skicka sedan mailet till gruppen.
Funkar tom i Outlook Express... :e
------------------
"signatur"
[Redigerat av hp den 18 jan 2002]