webForumDet fria alternativet

BIN till ISO?

5 svar · 195 visningar · startad av crisse6

crisse6Medlem sedan dec. 20002 441 inlägg

hej.

jag har en .bin fil och vill bränna den på en skiva, men jag tror inte (vet alltså ej) om Nero 5 stödjer bränning av .bin filer?! så jag har gjort om min fil till .iso fil, men det funkar inte att kolla på skivan sen :( skivan har information, men den är helt tom i brännarenheten men går att öppna, men som sagt det finns ingen information och i den andra cd enheten går det ej att öppna den alls. Vad är det för fel? orkar inte testa mig fram nu genom att "bränna" bort skivor... som inte funkar! :(

tack tack!

------------------
My name is Chris - Chris dangerous!

stoffe-2kMedlem sedan apr. 20007 795 inlägg

Har du ingen cue fil till bin filen..?

CdRwin eller Fireburner bränner "bäst" bin filer...

------------------
"För övrigt stal hon mitt hjärta för evigt"

hmm... nej, ingen cue fil till bin filen, men hur används den???? om man har både en fil i bin och cue för samma program, hur gör man då för att bränningen ska lyckas?

------------------

PeWMedlem sedan juni 20006 839 inlägg

Bin filen innehåller rådata men cue talar om hur rådatan ska formateras. Så om du ska bränna markerar du cue filen så används binfilen automatiskt.

------------------
Ancilla, face mea laganum!

okej...

men har varje bin fil en tillhörande cue fil? och funkar det att bränna det i Nero 5?

------------------

VirrdoMedlem sedan okt. 2001167 inlägg

Crisse6: Japp de gör de... under File-menyn så väljer du helt enkelt "Burn Image" och väljer .cue filen så ska det funka!

------------------
Bambadam !@#

Genererad på 378 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb