webForumDet fria alternativet

Bannad i mirc?

5 svar · 241 visningar · startad av Qimen

QimenMedlem sedan juni 20013 568 inlägg

Finns det något sätt att komma för bi det?

------------------
Fem miljoner fluggor kan inte ha fel, ät bajs.

CyberPetMedlem sedan dec. 19993 696 inlägg

Det första svaret är nej. För är du bannad för något du gjort så ser jag ingen anledning att du ska ta dig förbi bannen. Sen finns det ett svar ja också för det kan vara så att du blivit bannad utan att ha gjort nåt alls, dvs din domän har blivit bannad för något någon annan gjort. I såna fall kan du skicka ett meddelande till en av kanaloperatörerna och fråga varför du blivit bannad trots att du inte gjort något. En varning dock, är du skyldig så råkar du bara värre ut om du inte ber om ursäkt samtidigt och lovar att aldrig ställa till med något igen.

------------------
/Petra
If you see someone without a smile, give them yours.

mooMedlem sedan nov. 200138 inlägg

Använd proxy server... Först ladda hem excursion... (ett prog till mirc) www.ecxursion.cjb.net (tror jag det va)
sen skriv när du gjort det... ;)

oelbalMedlem sedan jan. 20013 016 inlägg

Det första svaret är nej. För är du bannad för något du gjort så ser jag ingen anledning att du ska ta dig förbi bannen. Sen finns det ett svar ja också för det kan vara så att du blivit bannad utan att ha gjort nåt alls, dvs din domän har blivit bannad för något någon annan gjort. I såna fall kan du skicka ett meddelande till en av kanaloperatörerna och fråga varför du blivit bannad trots att du inte gjort något. En varning dock, är du skyldig så råkar du bara värre ut om du inte ber om ursäkt samtidigt och lovar att aldrig ställa till med något igen.

En sak fattar jag inte. Varför tror du att Qimen har blivit bannad?

Tänk om han bara frågar ur ren säkerhetssynpunkt, kanske har han själv bannat någon som han inte vill ska ta sig in igen...

Kanske frågar han av rent intresse om det är tekniskt möjligt att ta sig in igen?

CyberPetMedlem sedan dec. 19993 696 inlägg

Tja, kanske 6-7 års vana från att vara kanaloperatör i kanaler där det oftast händer att folk blir bannad för antingen dåligt beteende eller för att man drabbas av någon annans dåliga beteende (dvs att en hel domän bannas).

------------------
/Petra
If you see someone without a smile, give them yours.

QimenMedlem sedan juni 20013 568 inlägg

Nä, men jag sitter ibland på frittan och surfar och ibland så har någon små skit klantat sig och blivit bannad så går det ut över resten på nätverket.

;)

Men då blir det väl bara till att sitta hemma eller att vara i andra kanaler.

------------------
Fem miljoner fluggor kan inte ha fel, ät bajs.

[Redigerat av Qimen den 23 nov 2001]

128 ms totalt · 3 externa anrop · cache AV · v20260731051352-full.56cc9887
0 ms — hämta statistik (cache)
0 ms — hämta forumlista (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)