Sök på det som står där nu i registret och ändra det.
( Start > Kör > regedit > redigera > sök )
------------------
// Niklas
"There is no guarantee that this message has been read or understood."
11 svar · 299 visningar · startad av Patrik81
Nu är det inte så att jag egentligen vill vara där och mixtra, men en kompis till mig har råkat ut för att en av hennes fd vänner har tydligen mixtrat med hennes Internet Explorer...
Oftast står det ju sidans titel följt av ett bindestreck och sedan något i stil med "Microsoft Internet Explorer" eller "erhålles av..." o.s.v.
Nu är det så att hennes "vän" ändrat så att det istället står "[min väns namn] har stora bröst"
Och hon tycker inte att det är alltför kul... jag håller med henne...
Är det någon här som vet hur man kan ändra tillbaka detta till något mindre stötande?
Väldigt tacksam för svar
MVH Patrik
Sök på det som står där nu i registret och ändra det.
( Start > Kör > regedit > redigera > sök )
------------------
// Niklas
Det var min första tanke också, men tänkte att det är bäst att kolla upp om det skulle funka hos mig med, så jag gjorde precis detta på imn burk och sökte på "Microsoft Internet Explorer" eftersom det är det som står i min titelrad... men sökningen gav noll träffar... =(
Är det möjligt att hon kommer att hitta det för att det redan är ändrat, och det inte är det här, i klarspråk, att den där "vännen" lagt till ett extra värde, som kan ändras på?
Tack för visat intresse
MVH Patrik
Om jag inte minns fel så måste man lägga in ett nytt värde någonstans i rtegistret för att kunna lägga in egen text. Om hon söker så borde hon hitta det.
Välkommen hit till WF :)
------------------
// Niklas
Jag får säga till henne att testa helt enkelt, funkar det inte så är det ju itne värre än att jag får återkomma och be om mer hjälp av alla kluriga människor här =)
Tack så mycket för välkomnandet, det här är ett trevligt forum
jag har smugit omkring här ett litet tag och kollat och måste säga det, TREVLIGT!
=)
MVH Patrik
Om du inte har hittat det än så kan du kolla i registret på följande ställe:
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main]
Där hittar du nåt som heter: Window Title
Ändra där till vad du vill eller ta bort det för att återgå till default värde. ;)
[Redigerat av SirPeter den 15 okt 2001]
Tack tack
Nu till nästa krävande fråga:
Vilka filer behövs för att starta regedit?
Min väns "kompis" har tydligen tagit bort någon del som gör att regedit inte startas...
=/
MVH Patrik
Gå till kör rutan.
Eller enklare "Win knapp +R"
Skriv "regedt32" så får du en färskare version Sök sedan F3 på "stora bröst"
Redigera sedan. Ofarligt
------------------
GvdsSfdtTddv.
Jag försökte testa detta själv, innan jag sade till henne att testa, men då sa MIN dator ifrån att antingen en av dess komponenter eller programmet inte fanns, och att jag skulle kolla att alla drivrutiner var installerade.
=(
MVH Patrik
Jag vill bara föra till noteringarna att regedt32 och regedit har lite olika funktioner.
Med regedit kan man söka på både hive- och nyckel-värden. Med regedt32 kan man inte göra det.
Med regedt32 kan man däremot redigera säkerhetsinformationen i registret vilket regedit inte klarar av.
------------------
Varför är det så ont om Q*? - Hans Alfredsson 1980*
Med hjälp av programmet Registerpillaren så kan du bl.a ändra titelraden i I.E
http://welcome.to/wintrix