hypatiaMedlem sedan feb. 20016 388 inlägg Få se nu om jag kan förklara det här som jag knappt förstår själv...
Jag använder Pine och för att läsa jobbets e-post hemifrån och kopplar jag upp mig ett litet program som heter Putty och använder SSH-anslutning.
Men jag kan inte skriva @ i Pine hemifrån (i Win98). När jag trycker på Alt Gr + 2 svarar programmet "Unknown command". På jobbet, på Unix-burken fungerar det hur bra som helst.
Är det någon som vet hur man ska bete sig för att få dit ett @?
------------------
It is vain to do with more what can be done with less. (Ockham's Razor)
BitstateMedlem sedan nov. 2000432 inlägg har inte riktigt gitit att leta men det funkar (har jag för mig) att markera och kopiera ett @ tecken från tex anteckningar och sedan klistra in (med högerknappen) i putty...
------------------
"Alla vet varför och allt är perfekt."
hypatiaMedlem sedan feb. 20016 388 inlägg Det fungerar kanon!
Tack! :)
------------------
hypatiaMedlem sedan feb. 20016 388 inlägg Följdfråga:
Är det så att högerklick alltid motsvarar "klistra in"? Och hur gör man i så fall för att kopiera eller klippa ut?
------------------
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Fungerar det nte med Ctrl-Alt-2 heller?
hypatiaMedlem sedan feb. 20016 388 inlägg Nej, jag har prövat alla möjliga kombinationer. Ctrl + 2 fungerar inom systemet, dvs. @ och vår domän läggs till automatiskt.
------------------
mappoMedlem sedan apr. 2001664 inlägg Jag har faktiskt haft exakt samma (!) problem.
Expandera Window-kategorin i PuTTY Config och markera Translation.
Experimentera med inställningarna tills både @,å,ä och ö fungerar.
------------------
When God created light, the first shadow was born.
spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg Ah, Pine :D
För att få AltGR att funka som man vill i Putty, gå in i "Keyboard" under "Terminal", och kryssa i rutan "Application and AltGR act as compose key". Använder du sparade sessioner, ladda sessionen, kryssa i rutan och spara.
------------------
Be afraid. Be very, very afraid.
hypatiaMedlem sedan feb. 20016 388 inlägg Tack så mycket, mappo och spango! :D
Jag ska testa det så fort det går... just nu är vår mail-server nere :(
------------------
spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg (kursivt)
Ah, Pine rockar! :e
Fick just Nimda från nån stackars sate... svårt att bli infekterad när man kör mot en Solarisburk :D
------------------
I wasn't born with enough middle fingers