CyberPetMedlem sedan dec. 19996 588 inlägg AbiWord är en liten och gratis ordbehandlare (open-source) som finns för flera plattformar (Windows 95/98/NT, Linux, BeOS, QNX och Unix). Den väger in på cirka 4 MB när man laddar ner och installerar kring 7 MB.
Den kan importera flera olika filformat, inklusive .doc. Den har också flera olika språk/ordlistor som gör den funktionell även för oss svenskar med krattig stavning.
http://www.abisource.com/
------------------
/Petra
If you see someone without a smile, give them yours.
emissionMedlem sedan dec. 19996 721 inlägg Ja, den rekommenderas varmt (kör den under QNX)!
Bra tips, Petra! :)
hypatiaMedlem sedan feb. 20016 388 inlägg Finns det något liknande gratisprogram för Mac?
------------------
It is vain to do with more what can be done with less. (Ockham's Razor)
CyberPetMedlem sedan dec. 19996 588 inlägg Jag kan inte säga på rak arm om det finns nån lika bra som är gratis. Gör därför en sökning på "word processor" på www.versiontracker.com och du kommer att få upp några sidor med olika orbehandlare. En del är gratis, en del är shareware och andra är kommerciella program.
------------------
/Petra
If you see someone without a smile, give them yours.
hypatiaMedlem sedan feb. 20016 388 inlägg Tack för tipset! :)
Jag ska söka där! Jag får rätt så ofta e-post med bilagor i wordformat och det skulle vara bra om man kunde läsa dem även när man "tvingas" sitta vid en Mac.
------------------
It is vain to do with more what can be done with less. (Ockham's Razor)