webForumDet fria alternativet

Ge tillbaka min statusbar-ikon!

2 svar · 195 visningar · startad av Skarre

SkarreMedlem sedan apr. 20012 427 inlägg

Jag har nyligen nedgraderat från Windows 2000 till Windows 98SE p.g.a. kompatibilitetsproblem och upptäckte till min förskräckelse att ikonen föreställande två ihopkopplade skärmar som dyker upp när man kopplar upp sig till Internet är borta. Jag har nämligen ADSL och när jag körde W2000 kunde jag se om jag sände eller tog emot information genom att titta på denna ikon.

Till saken hör även att jag inte använder mig av Telias korkade inloggningsmetod utan istället installerat "ICLogin". Så nu ser jag när jag är inloggad, men inte själva aktiviteten.

Alltså: finns det ett sätt (kanske ett litet program) som kan ersätta denna lilla ikon?

------------------
// Skarre

stoffe-2kMedlem sedan apr. 200010 782 inlägg

finns ganska många på download.com

------------------

...Ganska kul(?) att kolla på olika forum där killar i 16-17 års åldern (kvalificerad gissning) sitter och gnäller på att det är någonting fel på deras Windows 2000 Advanced Server...
Reefer http://program.webforum.nu/wf/Forum11/HTML/000838.html

SkarreMedlem sedan apr. 20012 427 inlägg

Jag läser mellan raderna att du tycker att jag kunde ha kollat själv t.ex. download.com. Visst har jag gjort det, men jag tänkte att någon kanske hade ett tips eftersom det på download.com finns så många små skitprogram som gör allt annat förutom att visa send/receive på statusraden. Att testa alla dessa program vore mycket tidsödande och jag hoppades undvika detta genom att fråga här på webforum.

Någon ADSL/Windows 98-användare som har något tips?

------------------
// Skarre

122 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.86db40fa
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
119 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)