ingeMedlem sedan sep. 2000498 inlägg Hej har provat Veritasbackupexec
men hur gör jag om jag ska ta en backup på servern alltså om den kraschar så ska jag kunna lägga tillbaks den info så att den fungerar?
Har tittat runt men hittar inte hur gör jag då jag ska återställa data från bandet i Veritasbackupexec 8,5
------------------
inge
hpMedlem sedan maj 2001787 inlägg Nu har jag bara version 7.2 men där går du in under fliken "Restore Selections" och kryssar i vad du vill lägga tillbaka. Tryck sedan på knappen "Restore" och välj var du vill lägga datan osv. Sedan är det bara att trycka OK. Om du menar att lägga tillbaka från backup på en helt tom disk tror jag inte det går. Du måste först installera om servern och lägga till backupprogramvaran. Sedan lägger man tillbaka det som saknas.
------------------
"signatur"
ingeMedlem sedan sep. 2000498 inlägg Hej!
tack för den infon
men kan man ta en backup på servern då den är i gång så att den tar men även dom öppna filerna som används om det går hur gör jag då så att jag får en fulständig kopia?
------------------
inge
ingeMedlem sedan sep. 2000498 inlägg Hej!
tack för den infon
men kan man ta en backup på servern då den är i gång så att den tar men även dom öppna filerna som används om det går hur gör jag då så att jag får en fulständig kopia?
------------------
inge
hpMedlem sedan maj 2001787 inlägg I normala fall tas backup nattetid då trafiken är som lägst och när det är minimalt med filer öppna. Programmet brukar ibland skippa filer som är öppna men det beror på vad det är för typ av filer. En Access-databas med "lockfil" som är öppen kan den ha svårt att ta. Andra filer kan gå bra. Det finns även inställningar i programmet vad den ska göra med filer som är öppna, kolla i hjälpen annars så får du svar. Jag har inte inställningarna i huvudet just nu.
En fullständig kopia av en disk blir svår att få till. Det bästa är att inrikta sig på den verkliga datan och kanske inte ta med hela operativsystemet i backupen. Vill du ha hela disken kanske du kan använda Ghost eller liknande program för att återskapandet ska bli enkelt.
------------------
"signatur"
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Det finns tilläggsmoduler till Veritas BackupExec för de funktioner du efterfrågar. Den ena kallas "disaster recovery" och den andra heter "open files agent". Den sistnämnda avråder jag dig dock bestämt från att använda eftersom den kan ge dig en falsk säkerhet. Skälet till Veritas har utvecklat open files-agent beror mer på att konkurenterna har motsvarande funktion än att den är problemfri.
------------------
med vänliga
Rikard
forumledare, webForum
ingeMedlem sedan sep. 2000498 inlägg Var hittar jag den här då
disaster recovery?
------------------
inge