webForumDet fria alternativet

Exchange-trubbel

1 svar · 139 visningar · startad av NETwork

NETworkMedlem sedan juni 20011 732 inlägg

Hej! Min server har gått åt pipan och jag försöker nu återställa allt efter en ominstallation. Men jag får inte igång min exchange igen.

När man synkar outlokk/exchange så får man några filer med filändelsen .ost. Dessa ska innehålla alla data för varje konto om jag förstått det rätt. Någon som vet om och hur man kan återställa exchange med .ost-filer!?

------------------
Jag vill inte ha någon signatur.

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Hej NETwork,

jag är rädd för att jag inte riktigt är med på vad som har hänt och hur du hade tänkt dig återställa detta.
All information i Exchange - e-post, kalendernoteringar m.m. - lagras i databaser i Exchange (.edb-filer). Den information som lagras i .ost-filer är en synkroniserad kopia av en unik anvädares exchange-postlåda.
Ja, du kan återställa delar av informationen om du har komplett synkroniserade kopior av exchange-databaserna i .ost-filer men all information går inte att återställa på det sätt jag uppfattar att du önskar. Det är dock möjligt att du inte utnyttjar de delarna av Exchange vars information du inte kan återställa. Jag saknar dock mer specifik information om vad du har och vad du vill återställa för att kunna hjälpa dig. :(

Hur många användare har e-postlådor i Exchage?
Hur många användarunika .ost-filer har du tillgång till?
Har du någon "gammal" backup på Exchangeservern?

F.ö. detta inlägg passar bättre i backoffice-forumet så jag flyttar det dit. :)

------------------
med vänliga

Rikard
forumledare, webForum

126 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)