webForumDet fria alternativet

ICQ vägrar registrera mig

7 svar · 167 visningar · startad av Klös

KlösMedlem sedan dec. 19992 615 inlägg

Jag har nu i ett par dar försökt anlsuta med ICQ:n till servern för första gången efter installationen men jag får ingen kontakt. Det är ICQ 99B på Win2k. Det konstiga är att jag lyckats registrera ICQ:n på Administratörs kontot men inte på mig själv som vanlig dödlig användare.

Är det osmart att köra samma ICQ-nummer på två olika användare på samma dator?
Skulle det funka bättre med en nyare version av ICQ? Jag vill helst inte byta till någon annan eftersom jag har dålig erfarenhet av andra versioner.

<r>
Felmeddelandet från ICQ blir följande: Could not complete registration! Please check status of Internet connection. If behind a firewall, check ICQ firewall settings. Then click "Retry". If registration still fails, please view our technical support page by clicking the button below.
</r>

Och allt det har jag gjort :(
------------------
F.Sundström
Den som söker skall finna!

[Redigerat av Klös den 05 jul 2001]

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Jag är inte hundra men jag har ett svagt minne av att icq försöker ändra eller lägga till nåt i system-mappen vid en registrering och den har du väl inte full behörighet till som vanlig termit. Kan beror på det. Prova att göra dig själv till power user eller nåt sånt.

Funkade inte med att vara administratör heller :(

------------------
F.Sundström

Äsch jag orkade inte vänta på svar så jag har bytt till ICQ2000B och det funkar.

------------------
F.Sundström

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Problemet du beskriver är knutet till att ICQ är grymt slarvigt skrivet - programmässigt. Och! Långt ifrån Win2k-anpassat. :(
I registret finns ett antal nycklar knutna till ICQ. Rättigherna på dessa nycklar måste ändras manuellt. Likaså gäller ICQ-katalogen under "Program Files".
Det är allt annat än en enkel procedur och jag tar mig friheten att hoppa över detaljerna idag.

Jag är nästan nöjd nu ICQ 2000b (#3281) funkar nästan bra, lite buggigt menmen det ordnar sig nog :)

------------------
F.Sundström

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

"Nästan bra" är väl ungefär så bra som ICQ kan bli... :l Tyvärr.

BitstateMedlem sedan nov. 2000432 inlägg

... tar mig friheten att nämna http://miranda-icq.sourceforge.net/

137 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)