QMedlem sedan apr. 20002 882 inlägg Någon som är bra på Acrobat? Jag vill göra ett låst pdfdokument där användaren kan skriva in namn, adress etc i inmatningsfält och sedan skriva ut hela klabbet.
Vad behövs? Kan man göra fält i Word och köra det genom en pdfskrivare och fälten finns kvar eller måste man ha Distiller, Exchange eller nåt sånt?
Pc eller Mac spelar ingen roll.
------------------
It's software it's hardware, It's heartbeat is time-share
It's midwife's a disk drive, It's sex-life is quantised
It's self perpetuation a parahumanoidarianised - Back to humans!
Queen - Machines (1984)
CyberPetMedlem sedan dec. 19996 588 inlägg Acrobat har en "form"-funktion som gör att du i princip kan lägga in rutor och annat för ifyllnad... i alla fall om jag förstått allt rätt. De kan ställas in så att de syns när man skriver ut osv. Prova alltså Acrobat först och lek lite med "form"-funktionen.
------------------
/Petra
If you see someone without a smile, give them yours.
QMedlem sedan apr. 20002 882 inlägg Men vilken Acrobat? Det är ju en familj av program med Reader, Distiller, Exchange osv...
Frågan är om man kan göra dokumentet från grunden i nåt Acrobatprogram eller om det måste finnas nåt .doc att bygga på så att säga.
Jag blir då inte klokare av Adobes sidor heller... ;)
------------------
It's software it's hardware, It's heartbeat is time-share
It's midwife's a disk drive, It's sex-life is quantised
It's self perpetuation a parahumanoidarianised - Back to humans!
Queen - Machines (1984)
CyberPetMedlem sedan dec. 19996 588 inlägg Öh, det finns ett program som heter Acrobat, sen följer det med Reader, Distiller, Catalog och så vidare. Så heter de i Mac i alla fall...
------------------
/Petra
If you see someone without a smile, give them yours.
tstoneMedlem sedan apr. 2001101 inlägg Svaret är enkelt...
...eller hur man ser på det!?
För att lägga in formulärfält etc. i en PDF, krävs att du har programmet Acrobat, alltså inte Acrobat Reader. Mjukvaran köstar ett par tusen och väl i den kan man skapa formulär, länkar etc.
Du kan t.om. koppla hela rasket till CGI för att samla ihop informationen...
Men som sagt man måste ha programmet.
:) Hör av dig! / Nicke
------------------
Nicklas Tillsten
nicklas@tstone.nu
'':)'' - Går det så går det!