KlösMedlem sedan dec. 19992 615 inlägg Jag har data som är uppdelat i tre kolumner (textfil). Jag vill kunna sortera denna tabell efter något kriterie t.ex. tredje kolumnen men hur ska jag få de övriga kolumnerna att "hänga med" i sorteringen? Jag testade med att göra det i Excell men det blev inte alls bra.
Någon som har ett förslag på hur jag ska göra? Jag har tillgång till Office 97 inklusive Access97.
------------------
F.Sundström
Den som söker skall finna!
Du kan importera din textfil i access.
Arkiv ->Hämta extern data ->Importera.
Välj passande filändelse och följ guiden. Sen kan du alltid exportera till txt igen om det behövs :)
------------------
Utan signatur för tillfället.
LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg Om du markerar alla tre kolumnerna så följer det hela med va?
------------------
GvdsSfdtTddv.
BitstateMedlem sedan nov. 2000432 inlägg fungerar i exel oxå, aldeles utmärkt dessutom. Antingen öppnar du (har för mig det) eller importerar dem...
KlösMedlem sedan dec. 19992 615 inlägg Kan jag då sortera datan som ser ut så här efter tex Årsmodell eller pris stigande/fallande:
<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Kod:<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#666600">
Modell_A Årsmodell Pris
Modell_B Årsmodell Pris
osv
------------------
F.Sundström
KlösMedlem sedan dec. 19992 615 inlägg Det funkade till sist med lite trixande med "rådatan" och efter att ha installerat lite tilläg till Access. :)
Tack allehopa!
------------------
F.Sundström