PluttMedlem sedan dec. 1999154 inlägg Hejsan!
Jag använder cuteFTP för att skicka upp mina hemsidor till internet. nu ska vi installera om
windows och allt. Och då frösvinner ju mina lösenord och andra inställningar i cuteFTP.
Och jag har inte alla lösenord sparade, så jag undrar ifall man på något sätt kan få tag på
dem...?
hejdå
Per
------------------
God Jul
Plutt
http://pellefant.just.nu
PluttMedlem sedan dec. 1999154 inlägg vad är windose???
------------------
God Jul
Plutt
http://pellefant.just.nu
D3VaST8D Välkommen "över" :e
Plutt: windows
------------------
MVH
/C
A mouse is a small device that a computer user pushes across a desk surface in order to point to a place on a display screen and to select one or more actions to take from that position.
D3VaST8DMedlem sedan dec. 2000469 inlägg hej stoffe och tack
hmmmmm har du inget att göra?
du är ju AKTIV på alla forums....
:)
bara dom bästa ;)
------------------
MVH
/C
A mouse is a small device that a computer user pushes across a desk surface in order to point to a place on a display screen and to select one or more actions to take from that position.
prlsMedlem sedan jan. 2000333 inlägg vad heter filerna om man har FTP Explorer?
------------------
/Peter
D3VaST8DMedlem sedan dec. 2000469 inlägg Otroligt nog ligger de i registret
HKEY_CURRENT_USER/software/(FTP EXPLORER)/PROFILES/
prlsMedlem sedan jan. 2000333 inlägg och hur kopierar jag de inför formatering av hårddisken?
------------------
/Peter
D3VaST8DMedlem sedan dec. 2000469 inlägg
- Hitta FTP Explorer i registret
- Markera FTP Explorer
- Välj register/exportera register fil
- spara
- installera windoze och FTP Explorer
- öppna registret (här kan det vara en god ide att spara den "nya" register filen innan du börjar mixtra
- Hitta FTP explorer igen, SE TILL ATT "SOFTWARE" ÄR MARKERAT - välj Importera registerfil
Förhoppningsvis funkar allt nu igen
OCH när du får upp rutan om "exportera registerfil" se till att 'exportera intervall' är "Markerad undermapp"
[Redigerat av D3VaST8D den 12 jan 2001]
prlsMedlem sedan jan. 2000333 inlägg två fågor till:
-
hur hittar jag registret
-
vad och hur menar du att jag skall spara nya registret
------------------
/Peter
D3VaST8DMedlem sedan dec. 2000469 inlägg tryck startknappen
välj "kör"
skriv in regedit och tryck ok
innan du går in och skall kopiera in "värderna" från FTP Explorer
välj att exportera HELA registret (som en sorts backup IFALL något skulle gå snett (du behöver inte leta utan direkt när registereditorn startar väljer du att exportera registerfilen) - När? t.ex. direkt efter windo<e installationen är klar, eller efter du installerat alla program du "måste" ha på datorn)
prlsMedlem sedan jan. 2000333 inlägg skall jag exportera hela ftp explorern som finns i registret, eller bara profiler?
------------------
/Peter
D3VaST8DMedlem sedan dec. 2000469 inlägg exportera båda testa med bara profiles och rapportera om det funkar
funkar det inte så har du ju hela kvar...
prlsMedlem sedan jan. 2000333 inlägg tack för hjälpen!
------------------
/Peter
prlsMedlem sedan jan. 2000333 inlägg kan jag sen göra så här:
markerar ftp explorer och importerar filen?
------------------
/Peter
D3VaST8DMedlem sedan dec. 2000469 inlägg sör yäz sör!
alt om du väljer hela mappen så markerar du bara "Software" och importerar därifrån
[Redigerat av D3VaST8D den 12 jan 2001]
prlsMedlem sedan jan. 2000333 inlägg ytterligare en dum fråga*blink*
hur vet då winME vad den skall göra med filen som nu i mitt fall heter:ftpexpl???
------------------
/Peter
prlsMedlem sedan jan. 2000333 inlägg men eftersom jag då redan har koierat över ftpexpl till hårddisken, bör det ju reda finnas den mappen under sortware??
------------------
/Peter